Spalanie
#1541
Napisano 11 czerwca 2014 - 22:12
#1542 Bezimienny Gość.Gustaw_*
Napisano 12 czerwca 2014 - 20:42
Wg tego artykułu muszę założyć większe opony. Zwiększa się faktyczna prędkość i przez to przejechany dystans i nagle okazuje się, że Pitek spalił o kilkanaście % mniej paliwa
Obwód koła - 2xPi x promień
Felga 16" x 2.53 = 40, 48 cm
(40,48 x 2 x 3,14)/2 = 127 cm
Felga 18" x 2.53 = 45, 54 cm
(45,54 x 2 x 3,14)/2 = 254 cm = 143 cm
Różnica ok. 12% na samej feldze. Mam nadzieję, że nie kropnąłem się w obliczeniach.
Tak, wiem. Nie uwzględniłem współczynnika tarcia.
#1543
Napisano 12 czerwca 2014 - 20:45
#1544 Bezimienny Gość.Gustaw_*
Napisano 12 czerwca 2014 - 20:51
#1545
Napisano 12 czerwca 2014 - 22:33
Ale jak będą dwie to akcje rosną
#1546
Napisano 12 czerwca 2014 - 23:35
Cena opon tez chyba rośnie
Fajne światła tego pitolka na zdjęciu
#1547 Bezimienny Gość.Gustaw_*
Napisano 13 czerwca 2014 - 13:02
"As the sensor ages, it could take longer to detect the changes in the oxygen content of the exhaust gas"
Oznacza to, że komputer może nie wykryć błędu a lambda jednak nie pracuje prawidłowo. Wnioskuję, że może mieć to szczególne znacznie właśnie przy małych dystansach kiedy lambda nie zdąży się nagrzać (ok 350-400C) a własne podgrzewanie lambdy z powodu starości nie działa zbyt szybko.
Rzuciłem okiem na lambdę w kolektorze wydechowym w moim PT. Wygląda dosyć starożytnie więc myślę, że nie była wymieniana.
Chodzi mi po głowie wymiana lambdy na nową (Bosch czy coś innego?) aby mieć już spokój sumienia, że zrobiłem już wszystko w kwestii spalania.
#1548
Napisano 13 czerwca 2014 - 13:58
Nie jestem do końca pewien, ale przyjrzyj Szukajkę - dużo jest na ten temat.
Pozdr
#1549 Bezimienny Gość.Gustaw_*
Napisano 13 czerwca 2014 - 14:06
Znalazłem coś takiego. Bosch podobno jest producentem OEM większości sond na rynku
ale "podobno".
i
http://www.iparts.pl... ... -6396.html
Baku,
Lambdę wymieniałeś profilaktycznie, czy ze względu na sygnalizację błędu?
Jeżeli to pierwsze, to czy zauważyłeś różnicę w spalaniu?
#1550
Napisano 13 czerwca 2014 - 18:36
Co do zwiększenia średnicy opon kół - zwiększa się prędkość, lecz rośnie promień koła, co powoduje zwiększenie momentu potrzebnego do obrócenia koła. W związku z powyższym przyspieszenie spada, a właściciel mocniej ciśnie gaz. Do utrzymania stałej prędkości wciśnięcie pedału będzie głębsze - więc tak naprawdę niewiele lub w ogóle nic nie zyskujemy.
#1551 Bezimienny Gość.Gustaw_*
Napisano 13 czerwca 2014 - 19:06
Tytułem wyjaśnienia. Moje poszukiwania wynikają z pewnej rozbieżności opinii.
Z jednej strony jest opinia, że 12l to dużo, z drugiej strony, że te typy tak mają.
Identyczną sytuację miałem w ASO kiedy rozmawiałem w sprawie spalania mojego PT. Dosłownie jedna osoba twierdziła, że to dużo, natomiast inna, z tego samego ASO, że to normale spalanie.
I jak ja, biedny żuczek, w tej sytuacji mogę spać spokojnie?
P.S. Te dywagacje na temat zużycia paliwa i wielkości felg były z mojej strony nie do końca na serio. Oczywiście jest potrzebny większy moment ale z drugiej można zyskać na bezwładności większych kół ;-)
pozdrawiam
#1552
Napisano 13 czerwca 2014 - 22:32
#1553 Bezimienny Gość.Gustaw_*
Napisano 13 czerwca 2014 - 23:11
#1554
Napisano 13 czerwca 2014 - 23:43
Jestem rasista w kolorach PT
#1555
Napisano 14 czerwca 2014 - 00:32
Słyszałem, że ten skrót GT - oznacza Gigantyczne Tankowanie więc na razie się wstrzymam
Pomówienia i miejskie legendy
[ Dodano: 2014-06-14, 01:32 ]
Bardzo chętnie bym kupił ale kolor nie mój ; P
Jestem rasista w kolorach PT
udam, że tego nie widziałam
#1556
Napisano 14 czerwca 2014 - 10:00
co prowda, to prowdaPomówienia i miejskie legendy
mój łyka ok. 13 litrów gazu ale nie cisnę w pedał, bo nie chcę, by zbiornik wciągnęło do silnika
#1557
Napisano 14 czerwca 2014 - 10:21
#1558
Napisano 14 czerwca 2014 - 10:56
udam, że tego nie widziałam
Nie będę się z tym ukrywał
Założę ku kuks klan anty czarnym PiTolom
#1559
Napisano 14 czerwca 2014 - 20:53
nie wciągniesz jak depniesz i pociśniesz- sprawdzałammój łyka ok. 13 litrów gazu ale nie cisnę w pedał, bo nie chcę, by zbiornik wciągnęło do silnika
ale chyba GT pali trochę więcej niż zwykły 2,4?
było morze a w tym morzu pływa ryba która chyba się nazywa Chwilowe spalanie przy wyprzedzaniu na pewno będzie większe- turbo się włącza powyżej 2600 obrotów, ale średnie spalanie może się różnić o jakiś litr przy względnie spokojnej jeździe
Maksymalny moment GT 332Nm ma przy 3600 obrotów, zatem też go trzeba kręcić żeby jechał
W normalnym 2,4 maks. moment jest przy 4000 obrotów i wynosi 224 Nm o ile pamiętam.
Dziś przejechałam 180km i zaankowałam 20l gazu po przyjeździe do domu, w tym po obwodnicy z Pruszcza do Gdyni i z Gdyni do Pruszcza, że średnią prędkością 160km/h. Zatem średnie spalanie z trasy nie jest takie okrutne jak piszą
zrobię Tobie naklejkę na rejestrację: nie lubię Czarnych (pt)Nie będę się z tym ukrywał
Założę ku kuks klan anty czarnym PiTolom
aj, aj, ajjj znajdę to srebrne PT w Jeżycach
#1560
Napisano 14 czerwca 2014 - 21:12
a sprawdzałaś to dziwnie silne działanie grawitacji na wskazówkę paliwa przy deptaniu?nie wciągniesz jak depniesz i pociśniesz- sprawdzałam
Ale z drugiej strony - konie muszę swoje zjeść, by dobrze pracowały (a stajenka niemała)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
najniższe udokumentowane spalanie |
Ogólnie | nero49 |
|
|
|
Spalanie Diesel 2.2 crd 150 km 2006 liftSpalanie |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Elwis85_* |
|
|
|
Spalanie 1.6 |
Techniczny podstawowy | Rosa |
|
|
|
Spalanie oleju |
Techniczny podstawowy | dominik |
|
|
|
Spalanie w mieście |
Techniczny podstawowy | PT-roman |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych