Wysprzęglik wersja na zewnątrz skrzyni U mnie akurat silnik 1.6 ale w innych tez widzę jest podobnie z wyjątkiem diesla.
Jak wiadomo wymiana wysprzęglika w naszych autach to jakiś kosmos. Poza tym załamujące jest iż występuje on fabrycznie zalany płynem- co praktycznie uniemożliwia i dyskwalifikuje zakup używki.
Tak więc wpadłem aby trochę przerobić naszego PT. oglądałem wysprzęgliki i koszt nowego to koło 50-100 zł. Dość podobny widziałem zastosowany w Golf3 - tez przykręcany na 2 śruby a przede wszystkim jest metalowy a nie plastik. Poza tym ma odpowietrznik ! Pompę tez można by dobrać z jakiegoś wozu za parę groszy, połączyć metalowym przewodem i po sprawie.
Cała operacja zajmie trochę czasu- ale perspektywa zaoszczędzenie prawie 1000 zł za kompletny wysprzęglik kusząca.
Chciałem zapytać czy ktoś już miał podobny pomysł- bo na forum nie znalazłem. A może już ktoś tak to przerobił ?
Myślałem nawet o zastosowaniu zwykłej linki- bo od strony sprzęgła było by to wykonalne tylko uchwyt dorobić, trochę gorzej od strony pedału, bo jak wiadomo pompkę trzeba wciskać a linkę ciągnąć, ale jak by się uparł- to tez do zrobienia.
Tylko proszę mi od razu nie pisać, że bzdury wypisuje i ze niewykonalne. Myślę że by się udało.
Pozdrawiam i czekam na mam nadzieje liczne odpowiedzi.