Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

[Opis] Jak usunąć automatyczne wł. AC przy nawiewie na sz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#81 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 06 styczeń 2014 - 20:40

przerobiłem i sprawdzę przy odpowiedniej temperaturze, bo teraz to tak oscyluje około 5-10 stopni

#82 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2014 - 21:07

lukaszKA87, Łukasz 1 sze pokrętło /od lewej /od nawiewu na pole po prawej / czyli bez klimy / a nsp pokrętło od regulowania miejsc nawiewu na pozycja nogi.Wyłączasz radio ,zapalasz światło wewnątrz samochodu.Kiedy zmieniasz pozycję na ,,szyba'' i nic się nie dzieje powinno być Ok.Teraz pokrętło od prędkości nawiewu/pierwsze od lewej / przesuwasz na pole po lewej - powinieneś wyczuć delikatne obciążenie pracy silnika i przygaśnięcie / także delikatne światła wewnątrz/.Jeśli taka reakcja zachodzi wszystko działa OK!
Sprężarka daje obciążenie więc powinno być to zauważalne.
Taki prymitywny prosty sposób ;)

#83 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 06 styczeń 2014 - 21:09

resiurc, tak sie robi, silnik trochę spada z obrotów, prymitywny ale jakże skuteczny! dziękować! :diabelek

#84 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2014 - 21:33

janiu1994,
Temperatura zewnętrzna jest ważna i każda klimatyzacja jest w ten sposób zabezpieczona - to nie wymysł amerykański :cwaniak

#85 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2014 - 21:42

janiu1994,
Temperatura zewnętrzna jest ważna i każda klimatyzacja jest w ten sposób zabezpieczona - to nie wymysł amerykański :cwaniak

Dokładnie - już w Escorcie takie coś funkcjonowało!

#86 jordan1987

jordan1987

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 279
  • Dołączył:  02 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6
  • Imię:Patryk

Napisano 07 styczeń 2014 - 14:11

Jak temperatura zewnetrzna ponizej 5stopni na plusie to klima sie nie wlączy :cwaniak

hehe to fajnie... w takim razie nie wiem jakim cudem załącza mi się wentylator jak wskazówka od temp. płynu znajduje się na godzinie 16-17 :d ogólnie dziwne:D

#87 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2014 - 14:37

jordan1987, A skąd wiesz, jaka jest temperatura płynu chłodzącego? Zegarek pokazuje wartości przybliżone - i do tego jeszcze ze zwłoką czasową. Generalnie służy do wskazań zimny, ciepły, przegrzany. Pozdrawiam

#88 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 07 styczeń 2014 - 22:23

Wracając do tematu.Blokadę wykonujemy z cienkiego plastiku o kształcie i mniej więcej wymiarach jak na zdjęciu. Zakrywamy nią styki uruchamiające klimę zakrapiamy klejem szybkoschnącym i po robocie.Krawędź zaznaczoną strzałką fazujemy w celu łagodnego przejścia styku pokrętła. Pozdrawiam.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#89 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 08 styczeń 2014 - 17:22

ładnie zrobione fotki, profesjonalnie :)

#90 Bezimienny Gość.RYBA_6936_*

Bezimienny Gość.RYBA_6936_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 grudzień 2014 - 09:23

Witam. A ja od świeże ten temat ,bo nigdzie się nie doczytałem jak sprawa wygląda w PT po lifcie gdzie klima jest włączana przyciskiem. Z chęcią bym usunął automatyczne załączanie klimy przy nawiewie na szybę po pierwsze co by szybciej dogrzać silnik w aucie i drugi powód to oszczędzić kompresor, bo żona dojeżdża 10 km do pracy co powoduje rzadkie przełączanie nawiewu z innej pozycji jak szyba, wobec czego kompresor chodzi prawie cały czas a co za tym idzie i wentylator chłodnicy. pozdrawiam Piotr

#91 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 grudzień 2014 - 09:42

Sie nie boj!!! Temperatura zejdzie poniżej 5 stopni Celsjusza i klima się nie załączy... :kawka
Pozdrawiam

#92 Bezimienny Gość.RYBA_6936_*

Bezimienny Gość.RYBA_6936_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 grudzień 2014 - 10:03

Tak wiem ale walczę niezmiennie o dogrzanie auta już od wiosny. Wymieniłem termostat a i tak przy temperaturach poniżej +10C na dystansie 20 km silnik osiąga ledwie 1/4 skali temperatury a co za tym idzie i trochę zimno w aucie. A właśnie odkryłem że i świece podgrzewacza płynu są spalone.

#93 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 grudzień 2014 - 10:07

Tak wiem ale walczę niezmiennie o dogrzanie auta już od wiosny. Wymieniłem termostat a i tak przy temperaturach poniżej +10C na dystansie 20 km silnik osiąga ledwie 1/4 skali temperatury a co za tym idzie i trochę zimno w aucie. A właśnie odkryłem że i świece podgrzewacza płynu są spalone.

A czego się spodziewałeś po diesel'u? Toż nie od dziś wiadomo, że jest bardziej sprawny termicznie (czy jak to tam się nazywa hmm) - przez co nagrzewa się o wiele dłużej niż benzyna...
Jak to mówią mechanicy w zaprzyjaźnionych stacjach ASO: "Ten typ tak ma..."
Pozdrawiam

#94 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2014 - 10:39

:on się w miare szybko nagrzewa czyt. grzeje w środku ;P

#95 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2014 - 10:42

sluna,
Tak Darku w instrukcji jest że 87 stopni osiąga po przejechaniu 27 km :lol

#96 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2014 - 17:00

Tak jest Andrzeju i chociaż będziesz kręcił nosem,to ja starym stylem mam roletkę za grilem. Ponieważ mam czujnik temperatury/dodatkowy/ na kolektorze nie stwierdzam tam, temp większej niż 60*,więc nie powinno to być szkodliwe.

#97 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2014 - 17:44

sluna,
Tak Darku w instrukcji jest że 87 stopni osiąga po przejechaniu 27 km :lol


tak bo amerykański inżynier se tak wpisal, bzdura i tyle, bzdura nic nie wnoszaca do tematu, ale bzdura
a tak serio ryba_6936
, żadne oszczednosci, fabryki nie poprawiaj ,.. ale ja często robie po swojemu
w polifcie tez automatycznie klima przy nawiewie na szybe przednia, nie przycisk

nie taka zupełnie bzdura Mieciu ? - rozgrzej go przy -22 jak pisze dalej Sluna ciekawe ile czasu Ci to zajmie : andreeas7

#98 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2014 - 19:07

sluna,

Tak Darku w instrukcji jest że 87 stopni osiąga po przejechaniu 27 km

..wali mnie TO , stwierdzam fakt i pytanie przy jakiej temp. hmm -2 , czy -22 :cwaniak ... :on grzeje pięknie :kawka

ogranicz słownictwo do bardziej kulturalnego - przy -22 potrzeba dobre połgodziny aby go zagrzać wiec te 27km to nie wyssane z palca : andreeas7

#99 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2014 - 22:07

przy minus 15 lub więcej potrzebuję ok 7-8km by zaczął grzać, do pracy mam 12km :lol :lol :maro20

#100 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2014 - 22:12

Marku zaczął grzać a nabrał przysłowiowe 90stopni (crd 87 srodek skali) to różnica :kawka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych