Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja a praca wentylatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#61 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 01 kwiecień 2010 - 22:15

Wlasnie brak pierwszego biegu wentylatora moze spowodowac "wyplucie" zaworem bezpieczenstwa w sprezarce calego gazu. U mnie tak bylo bo jezdzilem do konca az sprezarka nieladnie zaczela warczec i pluc calym gazem - pamietam ze byla taki upal ze szok - jezdzilem z podlączoną malutką buteleczką gazu - jak mi wypluło to stawalem na skrzyzowaniu otwieralem maske szybko na czerownym odkrecalem zaworek dopuszczając gaz - szybkie trzasniecie maską i ruszamy - sie jezdzilo caly dzien - ale chlodno mialem - 8kg gazu wpuscilem do atmosfery :diabelek

#62 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2010 - 22:20

jasmina, ja u siebie przelaczylem tymczasowo 2 bieg na 1, ale cos zle to dziala, bo jak stoje, to sprezarka wariuje :/
Niemniej w najblizszy wolny weekend zabieram sie do roboty.

Przy okazji - ktos w 2.2 wymontowywal wentylator chlodnicy? Dam rade sam / we 2?

#63 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 01 kwiecień 2010 - 22:24

MayheM, wlasnie sprezarka zaczyna wariowac 'warczec" co powoduje wzrost cisnienia krytycznego i wypuszczanie gazu.
ja wymienilem wentylator dołem - bo gorą nie wyjdzie trzeba odkrecac caly kolektor ssocy.

#64 Bezimienny Gość.PT Surfer_*

Bezimienny Gość.PT Surfer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 kwiecień 2010 - 22:56

MayheM, w 2.2 CRD wentylator chłodnicy wyjmuje sie do góry. Trzeba zdiąć najpierw gril po dwie sruby z lewej i prawej strony UWAGA na zatrzaski przy wyjmowaniu grila, i belkę na której jest zamek maski, po trzy sruby z każdej strony Odkręcasz dwie sruby od góry mocujące obudowę wentylatora i dwie sruby z dołu. Po wyjęciu przedniej belki chłodnicę odchylasz delikatnie do przodu i można wyjąć wentylator. Powodzenia.

#65 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2010 - 08:50

PT Surfer, no mistrzu, jesli to takie proste jak piszesz, to masz piffo :)
Dzieki za rade.

#66 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 04 kwiecień 2010 - 18:55

Wlasnie brak pierwszego biegu wentylatora moze spowodowac "wyplucie" zaworem bezpieczenstwa w sprezarce calego gazu. U mnie tak bylo bo jezdzilem do konca az sprezarka nieladnie zaczela warczec i pluc calym gazem

u mnie niestety też i skończyło się naprawą za 1500zł :( ... nauka bezcenna ... :) kupiłem w pośpiechu nowy wentylator, a okazało się, że w starym wystarczy szczotki wymienić i oba biegi będą działać :).

#67 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 04 kwiecień 2010 - 19:06

Dlatego ja nie chce od razu kupować nowego tylko stary rozbebeszyć może coś sie da zrobić.

#68 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 kwiecień 2010 - 18:29

nomos, no 350zl to nie majatek, a mam nowy silnik. Nie wiem ile kosztuje wymiana szczotek, ale ja tam wolalem wymienic caly silnik, zwlaszcza ze w jakims poscie ktos pisal, ze po wymianie szczotek tez mu szybko znow padlo.

#69 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 kwiecień 2010 - 19:07

MayheM,
Myślę, że nomos chce to zrobić dla własnej satysfakcji, i dla pozyskania nowego doświadczenia. Myślę , że podzieli się z nami swym doświadczeniem z postępu prac przy naprawie silniczka. :kawka

#70 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 kwiecień 2010 - 20:37

MayheM,
Myślę, że nomos chce to zrobić dla własnej satysfakcji, i dla pozyskania nowego doświadczenia. Myślę , że podzieli się z nami swym doświadczeniem z postępu prac przy naprawie silniczka. :kawka


ja sie dzieliłem jakies czas temu bo wymieniałem i szczotki i łozyska. Nie pamietam czy fotki dołączałem.

#71 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 kwiecień 2010 - 21:01

adames, absolutnie nie zniechecam do takich dzialan, sam tez dlube, ale jak mam pod reka backup :)

#72 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 06 kwiecień 2010 - 06:30

Nie wiem ile kosztuje wymiana szczotek, ale ja tam wolalem wymienic caly silnik, zwlaszcza ze w jakims poscie ktos pisal, ze po wymianie szczotek tez mu szybko znow padlo.

Po wymianie samych szczotek nie może od razu padaki zaliczyć, chtba, ze drugi bieg = drugie szczotki ... koszt wymiany szczotek jest pewnie śmiesznie mały pod warunkiem, że sam wyjmiesz wiatrak i go rozbebeszyć, co nie jest wcale trudne :) ... jesli są łożyska do wymiany to trochę więcej zabawy, ale również niezbyt ciężka praca. Ja wymieniłem całość, bo zależało mi na czasie ... szczotki raczej trzeba kupić podobne rozmiarem i dopasować (papierem ściernym itp.), bo dokładnie takich samych pewnie nie można tak łatwo kupić ...

#73 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 kwiecień 2010 - 06:56

Zazwyczaj staram się robić sam większość rzeczy dowiaduję sie przy tym ciekawostek nowych i zaczynam od najtańszej strony naprawy a nie oodrazu polece i kupie silnik.

Ale dlaczego po wymianie szczotek szybko pada nie rozumie, no chyba że trzeba go przewijać to już grubsza robota i nie robił bym tego jak bym wymieniał szczotki to 1 i 2 biegu odrazu

#74 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwiecień 2010 - 15:31

Ale dlaczego po wymianie szczotek szybko pada nie rozumie,


być może na skutek zastosowania zbyt twardych/miekkich szczotek. Albo sie wytrą szczotki albo komutator.

#75 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 kwiecień 2010 - 15:56

Z tego co rozmawiałem z kolesiem od silników powiedział mi przed wyjęciem jeszcze wentylatora że to raczej uzwojenie a nie szczotki. Ale ja i tak go rozbebesze

#76 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 06 kwiecień 2010 - 16:24

szczotki prawidlowo powinno sie docierac na specjalnym transformatorze i na roznych predkosciach - brak tego docierania moze szybko spowodowac spalenie wirnika albo stojanu.
Ale podziwiam mnie by sie nie chcialo bawic.

#77 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwiecień 2010 - 16:32

szczotki prawidlowo powinno sie docierac na specjalnym transformatorze i na roznych predkosciach - brak tego docierania moze szybko spowodowac spalenie wirnika albo stojanu.

szczotki fabrycznie juz maja wyrobioną krzywizne pod wirnik a poza tym stara metoda z paskiem płótna ściernego znacznie przyspiesza proces docierania :)

#78 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2010 - 18:28

ludziska patrzcie na post!!!!!!!!!!!

#79 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 kwiecień 2010 - 18:34

No nie powiem że mi się chce ale jestem po prostu ciekawy

#80 marlas

marlas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 94
  • Dołączył:  25 lut 2010
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:1,6

Napisano 12 kwiecień 2010 - 18:44

Witam,ja mam problem z klimatyzacją (silnik 1.6),przy włączeniu klimatyzacji sprężarka się załącza ale nie załącza wentylatora,gdy na postoju stoję to za chwile włącza i rozłącza sprężarkę .Sprawdziłem oraz uzupełniłem czynnik chlodzący ,sprawdzone przekażniki od 1 i 2 biegu pod maską,przy włączonym silniku wyciągałem przekażniki i załączył mi się check na zegarze i załączył wentylator kilka razy włączałem klime i wyłączałem i działał wentylator ,wykasowałem błąd,po przejechaniu się wentylator znów nie chodzi, i tak kilka razy,pytanie czy to normalne że pojawia się błąd po wyjęciu przekażników i pytanie następne jaka może być przyczyna braku pracy wentylatora,czy to szczotki?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych