Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Błąd przepustnicy? Lampka check engine + czerowna z piorunem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Vadimus_*

Bezimienny Gość.Vadimus_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 sierpień 2015 - 17:33

Witam serdecznie!

Problem napotykam generalnie przy wysokich obrotach, silnik jakby się na sekundę zająknął, zapala się check engine i czerwona kontrolka z piorunem. Przepustnica to raczej nie jest bo po awarii starej przepustnicy kupiłem nówkę oryginalną, może być to związane z kablami/świecami? Jakieś 3-4 tys temu wymieniłem na nowe NGK (świece+przewody), ale samochód jeździł bez problemów po tym (do niedawna)
 

Kupiłem sobie też kiedyś interfejs ELM - błędy jakie się pojawiają to P2101 i P2107. Generalnie autem da się jeździć ale wku**wia trochę fakt że czasem przerwie przy wyprzedzaniu i trzeba zrezygnować z zostawienia kogoś w tyle albo ewentualnie wchodzi w tryb awaryjny i kręci się do max. 1500 rpm.

*tryb awaryjny kasuje się dopiero po wyłączeniu silnika, włączeniu zapłonu oraz odczekaniu kilku sekund przed ponownym zapaleniem

Proszę o pomoc!



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 sierpień 2015 - 21:47

Nowka oryginalna to koszt ok 2 tys. zł + programowanie po wymianie .....wiec jak jest w rzeczywistości ? - świece NgK to tez półśrodek wiec rewelacji nie będzie radze pawrot do oryginału zalecanej dla silnika 1,6 . Błędy które masz cały cżas się odnoszą do przepustnicy ,a jak z sterownikiem silnika ? I oprogramowaniem . Przy usterce przepustnicy specyfikacja  serwisowa jako podstawę zaleca aktualizacje firmware sterownika silnika przed podjęciem dalszych czynności  .

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpg   451,46 KB   9 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 23 sierpień 2015 - 13:43


#3 Bezimienny Gość.Vadimus_*

Bezimienny Gość.Vadimus_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 sierpień 2015 - 01:01

Nowa przepustnica wyszła mnie po odpisaniu vat'u i dochodowego jakieś 500 zł (kupowałem w salonie mercedesa w Rzeszowie, poprosiłem o rabat bo 'towar do dalszej odsprzedaży' - opuścili ale niewiele, przed rabatem kosztowała prawie tysiaka), ale tylko ją wymieniłem. Jak można ją kalibrować? Możliwe że była to wina przepustnicy bo jak przeczyściłem starą to problem znikł, ale pojawił się po zrobieniu trasy ok. 200 kilometrów (jeździłem dość agresywnie żeby wytestować czy działa i na początku dawało radę) 

Zmienię te świece jeszcze i przewody bo to też wyjdzie ze 150 plnów (nie licząc czasu)

Sterownik mam nadzieję jest ok, nie mam w okolicy nikogo kto ma takie auto więc nie podmienię a inaczej zdiagnozować jego działania nie umiem, mechanik ze mnie amator.

Aktualizacja firmware odnosi się do kalibracji przepustnicy czy jakiegoś upgrade'u softa w ECU?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2015 - 06:28

Przed wymiana zawsze robi się aktualizacje firmware ECU , jeśli nie ma poprawy wymiana przepustnicy i obowiązkowa kalibracja na firmowym testerze w serwisie .

#5 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 wrzesień 2015 - 20:41

Ten błąd w pitolu 1.6 to massakra. Jest błąd oprogramowania diagnostycznego samego sterownika silnika. Powoduje to problemy z ustaleniem, co jest uszkodzone. Najczęściej problem tkwi w uszkodzeniu samych połaczeń - pinów, lub mas sterownika silnika. W jednym poległem, w jednym walczyłem dwa miesiące. W obu przypadkach inna przyczyna, niezwykle daleka od przepustnicy i sterownika silnika. Pozdrawiam



#6 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1205
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 sierpień 2016 - 12:40

...no i jest rozwiązanie na błąd p2107 !!!!!  Dobry elektromechanik !!
Wiele rzeczy było z elektryką, nawarstwienie problemów z elektryką w PiT-ku w końcu jazda do Jeleniej Góry - bo wszystkie serwisy w promieniu 150 km Bydzi nie dały radę (wcześniej opisywałem - przepustnica - na pewno (nie !!!!!), a może komputer i tutaj już nie popełniłem błędu - nie zmieniałem - NIE !!!!),  a rozwiązanie banalne dobry ELEKTROMECHANIK i znawca silników PT i to w dodatku 1.6 !!!!

Co było:

kabelki, przewody i mocowania masy, silniczek chłodnicy - tak ogólnie.
Elektromechanik Jelenia Góra - jak by ktoś był zainteresowany, polecam -> Pan Remigiusz telefon: 603-642-313.
Pozdrawiam !!!! wink.gif



#7 Bezimienny Gość._Martin_LDZ_*

Bezimienny Gość._Martin_LDZ_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 sierpień 2016 - 21:53

Kolego a konkretnie w czym tkwił problem ?

#8 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 lipiec 2018 - 10:19

Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem tu nowy,więc nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam temat. Posiadam PT Cruiser 1,6 2002r. Mam problem z błędem P2101, świecąca kontrolka check engine + czerwony piorun. Przepustnica po regeneracji w serwisie GMS Warszawa.Usunięto awarie silniczka krokowego i potencjometru.Próbowałem usunąć błąd programem PCMScan (ELM327). Po wykasowaniu błąd powraca, dzisiaj wykasowałem P2101 i P2106. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje i pozdrawiam.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lipiec 2018 - 10:22

Wiązka do sprawdzenia lub podstawienie drugiej nieregenerowanej przepustnicy .

#10 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 lipiec 2018 - 10:33

Wiązka do sprawdzenia lub podstawienie drugiej nieregenerowanej przepustnicy .

Dziękuje za szybką odpowiedź. Jak najlepiej sprawdzić czy jest dobre połączenie i czym w razie czego przeczyścić styki? I czy adaptacja przepustnicy będzie konieczna po takiej naprawie?


Użytkownik Nowy edytował ten post 18 lipiec 2018 - 10:42


#11 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6505
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 18 lipiec 2018 - 10:38

Hubert proponuje najpierw zajrzeć tu:    ://ptclub.pl/index.php?/forum/77-tu-się-witamy-z-załogą-ptclubpl/



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lipiec 2018 - 10:43

Przewody sprawdzać pod obciążeniem żarówka

#13 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1205
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lipiec 2018 - 11:48

Ja bym jeszcze zapytał: kiedy była wymieniona cewka oraz przewody, na pewno do sprawdzenia, świece też ;)



#14 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 lipiec 2018 - 12:20

Ja bym jeszcze zapytał: kiedy była wymieniona cewka oraz przewody, na pewno do sprawdzenia, świece też ;)

Dzięki za podpowiedź. Jutro jestem umówiony z elektrykiem więc przewody będą sprawdzone.



#15 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 lipiec 2018 - 10:31

Przewody sprawdzone, brak napięcia w przewodzie prowadzącym do przepustnicy. Elektryk stwierdził ze mam zrobić adaptacje. Może ktoś z Was ma jeszcze jakieś propozycje?



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipiec 2018 - 11:46

Jak mozna bez napiecia zrobic adaptacje - niech puknie sie w głowe i poszuka gdzie ma przerwe w obwodzie czy na kostce sterownika silnika czy na samej wiazce jest przerwa .



#17 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 861
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2018 - 15:54

Przewody sprawdzone, brak napięcia w przewodzie prowadzącym do przepustnicy. Elektryk stwierdził ze mam zrobić adaptacje. Może ktoś z Was ma jeszcze jakieś propozycje?


Może ekstremalna propozycja z mojej strony, ale poczytaj wszytkie moje posty (też mam 1.6) ...elektryk też niech poczyta.

#18 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 lipiec 2018 - 16:09

Witam ponownie.

Zacznę od tego że postanowiłem sam sprawdzić przewody i czy jest prawidłowe połączenie miedzy przepustnicą a komputerem i czujnikiem.

Przewody są ok,sprawdzone sprzętem do testowania okablowania w firmie produkującej wiązki.Wczoraj samochód został podłączony u kolejnego elektromechanika, który stwierdził że w tym samochodzie nie robi się adaptacji przepustnicy, miałem wrażenie ze koleś kompletnie nie zna się na rzeczy.Stwierdził ze po wymianie przepustnicy ( przepustnica po regeneracji w serwisie Global Moto Serwis ) wszystko będzie działać prawidłowo. Obecnie gdy pojawia się błąd na desce rozdzielczej ( którego i tak nie można wykasować ) silnik nie traci obrotów.

Ciężko dostać przepustnice do 1,6, czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co mógłbym sprawdzić? I czy jest możliwość że winny jest komputer lub czujnik przepustnicy?



#19 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 861
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2018 - 17:42

Wiązki (kable) to jedno, a prawidłowe połączenia na wtyczkach i gniazdach, to drugie. Przepustnica po regeneracji wymaga najczęściej adaptacji. Zwracam uwagę, że do 1.6 pasuje przepustnica od Mini R50 (na Allegro kupisz używkę za 50 zł) tylko gniazdo i wtyczka są inne - ja taką przepustnicę u siebie podkładałem "na pająka" i działała prawidłowo tylko pedał gazu łapał głębiej, bo podłączałem bez adaptacji, ale kumaty elektryk dostosowałby ją bez problemu - należy pamiętać, że takie rozwiązanue jest ostatecznością i wiadomo, że najlepiej jest zakładać oryginał i to nowy. Potecjometr przepustnicy też możesz obejrzeć wewnątrz tylko trzeba niestety odrywać plastikową pokrywę, która jest przyklejona fabrycznie - jak zrobisz to nieostrożnie, to uwalisz ten czujnik. Sprobój jeszcze po odłączeniu aku kilka razy sciągnąć i założyć gniazdo na komputer (to długie) może tam występować brak styku na pinach - uwaga, przy jego zsuwaniu trzeba odbezpieczyć rygiel/blokadę.

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2018 - 19:38

test kabli to zmudna procedura i wymaga włozenia duzo uwagi , zawsze sprawdam miernikiem i robie poprawke pod duzym obciazeniem aby wyniwelowac upalenie kabli , po tej operacji poprawiam styki na kostakach i dopiero jestem pewny 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych