Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Błąd przepustnicy? Lampka check engine + czerowna z piorunem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 lipiec 2018 - 18:30

Witam.

Po kilku wizytach u tzw. "mechaników" którzy tylko rozkładali ręce umówiłem się na diagnozę w serwisie chryslera. Sam koszt zdiagnozowania problemu to 250zł. Znalazłem też nową przepustnice ( do sprowadzenia z Niemiec ) koszt 1100zł. Do tego pewnie dojdzie adaptacja i cholera wie co jeszcze.Dam znać jak uporam się z problemem, być może komuś to się przyda.

 

P.S.

Nie polecam nikomu zakupu tego auta z silnikiem 1,6 bo to strzał w kolano.



#22 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2018 - 18:33

Bzdura - a nie strzał w kolano , nowa przepustnica w serwisie 980 zł

#23 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 lipiec 2018 - 18:38

Bzdura - a nie strzał w kolano , nowa przepustnica w serwisie 980 zł

Jak by na to nie spojrzeć to koszty są bardzo duże jak na samochód 2002r. Ma Pan jakiś namiar na ten serwis?


Użytkownik Nowy edytował ten post 31 lipiec 2018 - 18:40


#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2018 - 18:51

Hubercie ile kosztował ten samochód w 2002 r ? - nie kupuje się sobie auta na które nie stac nas na naprawy . 1100 zł to koszt przepustnicy z adaptacja w większosci starych serwisów chryslera mających pojęcie o tym aucie
  • Reddwarf lubi to

#25 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 lipiec 2018 - 19:04

Hubercie ile kosztował ten samochód w 2002 r ? - nie kupuje się sobie auta na które nie stac nas na naprawy . 1100 zł to koszt przepustnicy z adaptacja w większosci starych serwisów chryslera mających pojęcie o tym aucie

Gdybym wiedział to co wiem :) 



#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2018 - 19:44

W tym aucie wymagane jest wgranie nowego firmware do sterownika w momencie zaczęcia problemów z przepustnica - do zrobienia tylko autoryzowanym serwisie

#27 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2018 - 20:50

No ja mam też taki problem znaczy się w bardzo upalne dni po odpaleniu gdy wracam z pracy i samochód smaży się przez 8 godzin silnik 1.6 z lpg musi pochodzić trochę bo praktycznie od razu  odpala na lpg i jak dodaje gazu to obroty spadają to trza mu przygazować  i spoko ale od 1,5 roku 3 razy wyskoczył mi piorunek i po ponownym uruchomieniu silnika zgasł i nie pokazywał się więcej komputer też nic nie pokazał i trochę mnie to dziwi ponieważ coś musi się dziać że komputer wyświetla komunikat dodam że cewkę świece i przewody mam nowe oryginalne (3 miesiące temu cewka padła). Może faktycznie coś ta kostka na pinach nie łączy.  Jakieś sugestie???



#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2018 - 20:52

W tym silniku było błedne oprogramowanie sterownika silnika i czesto takie awarie wystepowały nie koniecznie od przepustnicy .



#29 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2018 - 21:00

Dziwne trochę jakby producent wgrał oprogramowanie np 1 milion cykli odpalenia i potem system wariuje żeby kabzy nabić na serwisie. Szkoda że chrysler tak się wypina np w nissanie jeżeli jakiś jest błąd producenta to robią akcję np wymiana ignition switcha. To teraz została mi różdżka i chodzić do okola PT a nuż  się zapali  piorunek



#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2018 - 21:44

Mało wiesz w co drugim aucie jest fabryczna niedoróbka a o problemach dowiadujesz się dopiero jak smród się publicznie robi i zbiorowe pozwy wpływają

#31 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 sierpień 2018 - 07:05

Zgadzam się z Andrzejem, co do 1.6., to dobry samochód (fakt, że wujek Chrysler parę błędów projektowych poczynił). Ja na razie po ostatnich naprawach (to był tylko brak styku na złączach) związanych z piorunem jeżdżę bez problemów - z drugiej strony nie oczekujmy od szesnastoletnich aut bezawaryjności. Nie zmienia to faktu, że są to drogie auta w utrzymaniu, ale jaka bądź, co bądź kultowa rzecz taka nie jest?

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 01 sierpień 2018 - 07:06


#32 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 sierpień 2018 - 17:41

Cześć wszystkim.

Znalazłem wreszcie mechanika który postawił diagnozę. Brak napięcia 1-3 idącego na potencjometr przepustnicy. Prąd dostaje tylko siłownik. Napięcie na czujnik w kolektorze ssącym jest ok. Potrzebuje schemat sterownika silnika i okablowania, jeśli ktoś ma to proszę o pomoc.



#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 sierpień 2018 - 17:45

Nie ma schematu sterownika silnika - schemat okablowania jak najbardziej

#34 Bezimienny Gość.Nowy_*

Bezimienny Gość.Nowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 sierpień 2018 - 17:53

Nie ma schematu sterownika silnika - schemat okablowania jak najbardziej

 Andrzeju chciałbym poznać Twoje zdanie odnośnie tego braku napięcia na potencjometr? Co może być przyczyną ?



#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 sierpień 2018 - 17:59

Napięcie sterwania 5V na potencjometrów , złącze do sprawdzenia przy sterowniku silnika , popodginac piny w kostce

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 sierpień 2018 - 18:44


#36 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1205
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2018 - 09:37

j/w też ale ja bym wymienił świece, przewody i cewkę - mi to pomogło w 1,6 (z 2006) ,

ale uwaga!!!!  tylko w oryginale i żadne zamienniki tylko zgodne z vin-em do modelu PiTka - u mnie pomogło.


Użytkownik jacaplaca0007 edytował ten post 06 sierpień 2018 - 09:39


#37 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2018 - 09:47

Jacku - przestań !!! , zamienniki chodzą b.dobrze w tym silniku i nie ma znaczenia co zamontujesz , to jednostka zapożyczona z Mini R53 z jednostka BMW - zarówno świece przewody spokojnie pasują i są dopasowane a z cewka względem innych chryslerow różnica tylko w sposobie mocowania cewki - wymagane podkładki gumowe pod cewka ( pęka obudowa klawiatury przy montażu )

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 sierpień 2018 - 09:48


#38 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1205
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2018 - 10:22

Andrzeju ok, przestaję, ale ja, u siebie wymieniłem w zamiennikach cewkę, przewody świece i co? przepustnica zaczęła wariować (na pewno znasz temat). Wymieniłem soft, wymieniłem przewody przy przepustnicy, kupiłem przepustnicę na nowa w serwisie. Ręce opadły jak temat wracał. Znalazłem "kolegę" z PiTkiem 1,6 umówiliśmy się, podjechałem (ok. 300 KM) zaczęliśmy od wymiany przewodów (przekładki).... po kolei, świece, przewody, cewka - zadziałało !!!! Przełożyliśmy starą przepustnicę i tez zadziałało - kupiłem więc w oryginale i ruszył. To jak ? Nie ma znaczenia co montujesz ? 

Wymieniam się, ze swoim doświadczeniem. Oczy_wiście każdy i tak wykona jak chce. Cenię Twoje doświadczenie i praktykę i tak będzie, ale zawsze można coś jeszcze innego sprawdzić i korzystać z doświadczeń innych ;)



#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2018 - 10:26

Jacku to zbieg okoliczności - przy wymianie poruszyłeś wiązki i tam była właściwa usterka

#40 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1205
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2018 - 10:32

hmm - to, też tak może być :tak


Użytkownik jacaplaca0007 edytował ten post 06 sierpień 2018 - 10:33






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych