Przestaje grzać na wolnych obrotach...
#1
Napisano 12 października 2015 - 21:18
Mój Pitek 2,2crd kiedy stanę dłużej na światłach lub w korku przestaje grzać na wolnych obrotach i mimo niskich temperatur na zewnątrz potrafi się lekko zagrzac silnik przy czym gubi płyn chłodzący.
Od czego zacząć aby zlokalizować przyczyny mojego problemu?
#2
Napisano 12 października 2015 - 21:35
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 października 2015 - 22:01
#3
Napisano 14 października 2015 - 14:22
Mechanik twierdzi że to wina nagrzewnicy. Może tak być?
#4
Napisano 14 października 2015 - 14:36
#5
Napisano 14 października 2015 - 14:45
Co ma nagrzewnica do przegrzewania silnika ? - to prosta sprawa do sprawdzenia , wystarczy porównać temperaturę węży na nagrzewnicy oraz po otwarciu termostatu na chłodnicy .
Dziękuję za radę sprawdzę!
#6
Napisano 18 sierpnia 2016 - 19:59
Coby nie kłaść nowego tematu.
Otóż,
Problem podobny. Płyn nie znika. Ale na niskich obrotach ledwo grzeje.
Z ciekawostek pojawiło sie to po wymianie płynu na nowy. Stary płyn to brązowa rdzawa maź.
Obecnie juz grzeje jak sie normalnie jedzie i nawet sauna jest. Po dywagacjach z mechaniurą zgrzaliśmy pitka i dostał w palnik- czyli przegazówki dosc potężne i przepchnął zator bo juz grzeje. Za jakiś czas chcemy plukacza zapodać.
Chciałbym sie tez poradzić jaki najlepiej CRC widziałem na forum i Andreas polecał K1 i K2 ale marki nie pomnę
W każdym razie przegazowa efekt przyniosła nadspodziwany.
Użytkownik Bielas edytował ten post 18 sierpnia 2016 - 20:01
#7
Napisano 19 sierpnia 2016 - 08:29
Za jakiś czas chcemy plukacza zapodać.
Maćku, ja przed wymianą płynu kilka razy płukałem układ zwykłą wodą. Zalewałem układ, uruchamiałem silnik na kilka min i spuszczałem wodę, robiłem to do czasu aż wypływająca woda była może nie idealnie przezroczysta, ale można powiedzieć że przejrzysta.
Następnie zalewałem układ koncentratem i uzupełniałem wodą destylowaną.
#8
Napisano 19 sierpnia 2016 - 11:12
W sumie płukany był wodą demineralizowaną.
Tym razem pojadę na ostro z plukaczem a potem przeleje wodą zdemoralizowaną i dopiero płyn.
Moze przetka te nagrzewnice.
Po ostatnich próbach przetykania jest lepiej.
Grzeje juz jak ma 1500-1800 rpm wiec moze plukacz pomoże.
Powiedzcie proszę mi jeszcze czy nagrzewnica w 2.2 CRD ma jakiś zaworek czy inne ustrojstwo co po włączeniu ogrzewania puszcza na nią gorący płyn czy tylko jest tam zawór powietrzny w obudowie. Nigdzie info nie moge znaleść nawet w książce
#9
Napisano 19 sierpnia 2016 - 11:18
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 11:18
#10
Napisano 19 sierpnia 2016 - 16:35
Tera zagrzany a jak zabita nagrzewnica tak zabita. Wąż od nagrzewnicy ledwo ciepły
A moze pojeździć z tym kilka dni????
Użytkownik Bielas edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 16:37
#11
Napisano 19 sierpnia 2016 - 17:19
#12
Napisano 19 sierpnia 2016 - 17:51
Dzis to ogarnę.
Dziękuje za pomoc i rady
Mam nadzieje ze na jskimś zlocie uda sie zobaczyć
#13
Napisano 19 sierpnia 2016 - 18:00
Mam nadzieje ze na jskimś zlocie uda sie zobaczyć
Najbliższy we wrześniu w Kłodzku
#14
Napisano 19 sierpnia 2016 - 20:13
I tera czekamy na efekta. Jutro mała trasa 80km ekspresówką wiec bedzie sie kręcił płyn.
Generalnie ciekaw jestem kiedy bedą pierwsze efekty i w koncu zacznie grzać
Ps. Poci mi sie waż ten gruby na dole od chłodnicy oleju.
Wymieniać cały czy jakoś patentowo lepić?
Użytkownik Bielas edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 20:15
#15
Napisano 19 sierpnia 2016 - 21:30
Kolego jak uznasz że aktualny płyn spuszczasz to wypnij węże nagrzewnicy i przyłóż na zmianę z jednej i z drugiej strony wąż ogrodowy.
Jeśli już tak było robione skoro wiadomo że nagrzewnica zapchana to powtórz.
To samo zrób z chłodnicą. Z dołu i z góry aż będziesz zadowolony.
Ten wąż od chłodnicy oleju to się poci czy zostawia krople oleju pod samochodem?
Użytkownik bagro edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 21:32
#16
Napisano 19 sierpnia 2016 - 21:42
Takie mam pytanie w spawie tych węży od nagrzewnicy dobierać sie do nich z góry czy z dołu?? Dość głęboko siedzą. A moze zdemontować obudowę filtra powierza ?
Btw
Tego szuwaxu do expresów to wlałem trochę z półtora litra.
W poniedziałek zlewam płyn i zalewam normalnym.
Chyba nie przesadziłem???
Użytkownik Bielas edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 21:50
#17
Napisano 19 sierpnia 2016 - 21:48
Zdemontuj obudowę filtra. Dolną część trzeba wyrwać z gumowych gniazd. Prosta czynność.
Węże ciepłe lepiej schodzą.
Ten wąż olejowy kontroluj wizualnie i ja bym nie tykał.
#18
Napisano 19 sierpnia 2016 - 22:05
I oplukam tak jak pisałeś.
Tylko cały czas martwi mnie ze za dużo zalałem odkamieniacza:/
1,5 litra na 9 litrów układu:/
Pewnie nie zasnę.
W kazdym razie raz jeszcze dziękuje za rady.
#19
Napisano 19 sierpnia 2016 - 22:13
Spij spokojnie kolego.
Silnik masz metalowy a nie kamienny.
#20
Napisano 19 sierpnia 2016 - 22:19
Dziękuje i dobrej nocy.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Gaśnie na wolnych obrotach, trudno zapalić |
Techniczny podstawowy | HappyHearse |
|
|
|
Brak wolnych obrotów 2.0 |
Techniczny podstawowy | Johny6665 |
|
|
|
p0108 brak wolnych od razu auto gasnie |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.boczek_* |
|
|
|
szarpanie na wolnych PT 2.4T GT |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Kondzi0rn0_* |
|
|
|
Nierówna praca silnika na małych obrotachSilnik, Elektryka, PT Cruiser i 2 więcej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Nektre_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych