Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Przestaje grzać na wolnych obrotach...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 niwznany2

niwznany2

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 154
  • Dołączył:  20 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 'M'
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Uniejów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 października 2015 - 21:18

Witajcie!
Mój Pitek 2,2crd kiedy stanę dłużej na światłach lub w korku przestaje grzać na wolnych obrotach i mimo niskich temperatur na zewnątrz potrafi się lekko zagrzac silnik przy czym gubi płyn chłodzący.
Od czego zacząć aby zlokalizować przyczyny mojego problemu?

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 października 2015 - 21:35

Paweł w crd lecą broki od wewnętrznej strony silnika ( od grodzi ) i chłodnica , ale w pierwszej kolejności sprawdź pompę wody i pasek i waż pod rura od filtra powietrza ( rownież pęka )

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 października 2015 - 22:01


#3 niwznany2

niwznany2

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 154
  • Dołączył:  20 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 'M'
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Uniejów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 października 2015 - 14:22

Mechanik twierdzi że to wina nagrzewnicy. Może tak być?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 października 2015 - 14:36

Co ma nagrzewnica do przegrzewania silnika ? - to prosta sprawa do sprawdzenia , wystarczy porównać temperaturę węży na nagrzewnicy oraz po otwarciu termostatu na chłodnicy .

#5 niwznany2

niwznany2

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 154
  • Dołączył:  20 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 'M'
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Uniejów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 października 2015 - 14:45

Co ma nagrzewnica do przegrzewania silnika ? - to prosta sprawa do sprawdzenia , wystarczy porównać temperaturę węży na nagrzewnicy oraz po otwarciu termostatu na chłodnicy .


Dziękuję za radę sprawdzę!

#6 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 18 sierpnia 2016 - 19:59

Witajcie,
Coby nie kłaść nowego tematu.

Otóż,
Problem podobny. Płyn nie znika. Ale na niskich obrotach ledwo grzeje.
Z ciekawostek pojawiło sie to po wymianie płynu na nowy. Stary płyn to brązowa rdzawa maź.
Obecnie juz grzeje jak sie normalnie jedzie i nawet sauna jest. Po dywagacjach z mechaniurą zgrzaliśmy pitka i dostał w palnik- czyli przegazówki dosc potężne i przepchnął zator bo juz grzeje. Za jakiś czas chcemy plukacza zapodać.
Chciałbym sie tez poradzić jaki najlepiej CRC widziałem na forum i Andreas polecał K1 i K2 ale marki nie pomnę :/
W każdym razie przegazowa efekt przyniosła nadspodziwany.

Użytkownik Bielas edytował ten post 18 sierpnia 2016 - 20:01


#7 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 sierpnia 2016 - 08:29

Za jakiś czas chcemy plukacza zapodać.

Maćku, ja przed wymianą płynu kilka razy płukałem układ zwykłą wodą. Zalewałem układ, uruchamiałem silnik na kilka min i spuszczałem wodę, robiłem to do czasu aż wypływająca woda była może nie idealnie przezroczysta, ale można powiedzieć że przejrzysta.

Następnie zalewałem układ koncentratem i uzupełniałem wodą destylowaną. 



#8 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 sierpnia 2016 - 11:12

To jest jakiś pomysł.
W sumie płukany był wodą demineralizowaną.
Tym razem pojadę na ostro z plukaczem a potem przeleje wodą zdemoralizowaną i dopiero płyn.
Moze przetka te nagrzewnice.

Po ostatnich próbach przetykania jest lepiej.
Grzeje juz jak ma 1500-1800 rpm wiec moze plukacz pomoże.


Powiedzcie proszę mi jeszcze czy nagrzewnica w 2.2 CRD ma jakiś zaworek czy inne ustrojstwo co po włączeniu ogrzewania puszcza na nią gorący płyn czy tylko jest tam zawór powietrzny w obudowie. Nigdzie info nie moge znaleść nawet w książce :/

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 sierpnia 2016 - 11:18

Nic ci to nie da , od razu trzeba było zalać środkiem co rozpuszcza kamień , rdzę i resztki oleju i dopiero pomtakiej płukanie mozna było woda .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 11:18


#10 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 sierpnia 2016 - 16:35

Zalany plukacz prestone.
Tera zagrzany a jak zabita nagrzewnica tak zabita. Wąż od nagrzewnicy ledwo ciepły :/

A moze pojeździć z tym kilka dni????

Użytkownik Bielas edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 16:37


#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 sierpnia 2016 - 17:19

Wrzuć kilka opakowań kwasku cytrynowego , zalej woda i pojezdzij , ew.odkamieniacz do ekspresów i tez na wodzie z tym pojeździć .

#12 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 sierpnia 2016 - 17:51

Czy po tym plukaczu to go przepłukać wodą czy spuścić i zalać odkamieniaczem do ekspresów???
Dzis to ogarnę.
Dziękuje za pomoc i rady ;)

Mam nadzieje ze na jskimś zlocie uda sie zobaczyć :)

#13 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 sierpnia 2016 - 18:00

Mam nadzieje ze na jskimś zlocie uda sie zobaczyć

Najbliższy we wrześniu w Kłodzku :cwaniak 



#14 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 sierpnia 2016 - 20:13

Odkamieniacz zalany, odpowietrzony.
I tera czekamy na efekta. Jutro mała trasa 80km ekspresówką wiec bedzie sie kręcił płyn.
Generalnie ciekaw jestem kiedy bedą pierwsze efekty i w koncu zacznie grzać ;)

Ps. Poci mi sie waż ten gruby na dole od chłodnicy oleju.
Wymieniać cały czy jakoś patentowo lepić?

Użytkownik Bielas edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 20:15


#15 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 sierpnia 2016 - 21:30

Kolego jak uznasz że aktualny płyn spuszczasz to wypnij węże nagrzewnicy i przyłóż na zmianę z jednej i z drugiej strony wąż ogrodowy.

Jeśli już tak było robione skoro wiadomo że nagrzewnica zapchana to powtórz.

To samo zrób z chłodnicą. Z dołu i z góry aż będziesz zadowolony.

Ten wąż od chłodnicy oleju to się poci czy zostawia krople oleju pod samochodem?


Użytkownik bagro edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 21:32


#16 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 sierpnia 2016 - 21:42

Ten wąż nie zostawia plamek oleju. Ale zapocił sie. Oleju nie ubywa.

Takie mam pytanie w spawie tych węży od nagrzewnicy dobierać sie do nich z góry czy z dołu?? Dość głęboko siedzą. A moze zdemontować obudowę filtra powierza ?

Btw
Tego szuwaxu do expresów to wlałem trochę z półtora litra.
W poniedziałek zlewam płyn i zalewam normalnym.
Chyba nie przesadziłem???

Użytkownik Bielas edytował ten post 19 sierpnia 2016 - 21:50


#17 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 sierpnia 2016 - 21:48

Zdemontuj obudowę filtra. Dolną część trzeba wyrwać z gumowych gniazd. Prosta czynność.

Węże ciepłe lepiej schodzą.

Ten wąż olejowy kontroluj wizualnie i ja bym nie tykał.



#18 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 sierpnia 2016 - 22:05

W poniedziałek bede walczył :0
I oplukam tak jak pisałeś.
Tylko cały czas martwi mnie ze za dużo zalałem odkamieniacza:/
1,5 litra na 9 litrów układu:/
Pewnie nie zasnę.

W kazdym razie raz jeszcze dziękuje za rady.

#19 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 sierpnia 2016 - 22:13

Spij spokojnie kolego.

Silnik masz metalowy a nie kamienny.



#20 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 19 sierpnia 2016 - 22:19

Trafne spostrzeżenie ;)

Dziękuje i dobrej nocy.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych