
Przestaje grzać na wolnych obrotach...
#21
Napisano 20 sierpnia 2016 - 02:28
#22
Napisano 20 sierpnia 2016 - 10:51
Temperatura skoczyła o jedna kreskę. Tera zabiła sie pewnie chłodnica.
A jak ma 2300-3000 rpm to temperatura spada.
Zatem pompa raczej ok.
Jedna kreska ponad normę i nic więcej.
Moze ilośc odkamieniacza ma na to wpływ??? Wlałem 1,5 litra:/
13:02 jeszcze pjeżdzony chyba sie uspokoił.
Jak ostygnie zbadam poziom odkamieniacza w układzie

Chyba bedzie żył

Użytkownik Bielas edytował ten post 20 sierpnia 2016 - 12:03
#23
Napisano 20 sierpnia 2016 - 12:05

Tera jakos trzyma temeraturwę

#24
Napisano 21 sierpnia 2016 - 21:41
Ale ogrzewania brak nadal.
A by sie przydalo bo teściu uprał mi wnętrze.
Moje pytanie czy starać sie nadal jeździć z odkamieniaczem w układzie czy dobrać sie do przewodów i starać sie przepchać wodą czy innym octem???
#25
Napisano 22 sierpnia 2016 - 08:02
czy dobrać sie do przewodów i starać sie przepchać wodą czy innym octem???
Ktoś już doradzał żebyś podłączył do węży od nagrzewnicy wąż ogrodowy i przepłukał wodą z kranu samą nagrzewnicę. Raz z jednej strony a potem odwrotnie. Jest szansa że woda pod większym ciśnieniem przepłucze nagrzewnicę. Przynajmniej warto spróbować.
A czy jak silnik jest nagrzany to węże do nagrzewnicy są gorące, ciepłe czy zimne? Może to nie wina zapchanej nagrzewnicy, tylko mechanizmu w środku auta który kieruje powietrze przez nagrzewnicę?
#26
Napisano 22 sierpnia 2016 - 08:12
Powielam więc wpis bo myślę że jeszcze tych węży nie odpinałeś.
Ty musisz te węże odłączyć od nagrzewnicy bo inaczej się nie dowiesz czy jest drożność.
Jeśli nie będzie mimo nacisków wody z węża, nazwijmy to ogrodowego, to czeka Cię wymiana nagrzewnicy.
Długotrwałe jeżdżenie / praca silnika / z odkamieniaczem może a wręcz powinno skutkować zaleganiem osadów a nawet przytkaniem wąskich kanalików układu chłodzenia.
Ja dla pewności to bym chłodnicę wymontował z samochodu do dokładnego przepłukania.
I nie licz kolego na szczęście że spuścisz to co masz, zalejesz wodą, przegazujesz, spuścisz, i zalejesz płynem.
To się nie powiedzie.
#27
Napisano 22 sierpnia 2016 - 08:44
Potem zobaczymy.
Raczej nawiewy sprawne i mechanizm sterowania powietrza na nagrzewnice bo to działało nawet po przegazowaniu coś tam ciepłego psiurgoli.
Dzięki chłopaki.
#28
Napisano 22 sierpnia 2016 - 10:42
Zdjąłem górny wąż z nagrzewnicy ale do dolnego ni hu hu nie moge złapać cybantu.
Czy dolny wąż gdzie u dołu silnika moge dorwać czy walczyć przy samej nagrzewnicy????
Jak naciskam górny gruby wąż przy chłodnicy to leci z nagrzewnicy płyn z jej grubego krućca

???
Zgłupiałem

#29
Napisano 22 sierpnia 2016 - 11:38

#30
Napisano 22 sierpnia 2016 - 12:11
#31
Napisano 22 sierpnia 2016 - 13:07
A węże do i z nagrzewnicy też są zimne?
Czy woda przepływająca przez nagrzewnicę miała w miarę normalny przepływ ?
#32
Napisano 22 sierpnia 2016 - 14:11
Węże oba ledwo ciepłe. Płukana w obie strony.
Silnik temperaturę ładnie trzyma a ta blać zimna.
Chyba mechanik bedzie grany ja pomysłów nimam już.
Obadany.
Węże zimne. Przepływ niby normalny.
Z tego zauważyłe umarta nagrzewnica.
Bedzie mechanik grany juz sie pogodziłem z rozpierduchą w aucie.
#33
Napisano 22 sierpnia 2016 - 14:35
W końcu udzieliles właściwej odpowiedzi - oba węże letnie ? , problem jest w bloku silnika jest niedrożny kanał .Poszukaj w ostatnich postach z 5- miesięcy ktoś walczył z tym w Crd i doszedł do ładu z udrożnieniem .
#34
Napisano 22 sierpnia 2016 - 14:46

Bo i dmuchane było w każdą dziurę i w nagrzewnice z każdej strony.
Płukałem tez przez blok silnika w dwie strony.
Zobaczymy za tudzień mechanik i zobaczymy mi sie juz skończyły pomysły.
Myślałem i wymyśliłem,
Zapodam pompkę dodatkową na którymś koncu nagrzewnicy i chyba da rade.
Zasilanie podpiąć pod stacyjkę czy pod plus do awaryjnego odpalania????
Użytkownik Bielas edytował ten post 22 sierpnia 2016 - 15:51
#35
Bezimienny Gość.nawratk_*
Napisano 14 października 2022 - 22:28
Dzień dobry Panowie.
Przygody tu opisane dokładnie odzwierciedlają moją walkę z słabym ogrzewaniem. Po płukaniach, cudowaniach koniec, końców winowajcą była pompa wody w stanie agonalnym.
IMG_20221008_130640.jpg 33,26 KB
5 Ilość pobrań
że w ogóle działała to cud.
Dla porównania nowa:
IMG_20221008_135602.jpg 21,02 KB
4 Ilość pobrań
#36
Napisano 24 października 2024 - 18:45
#37
Napisano 04 grudnia 2024 - 10:41
Dzień dobry
Też mam ten problem. Z roku na rok ogrzewanie słabło. Jeszcze dwa miesiące temu na wysokich obrotach powyżej 2 tys. z kratek na pierwszym biegu wentylatora wydobywało się lekko ciepłe powietrze ale kiedy temperatury spadły poniżej 10 stopni przestało grzać. Wielokrotne płukanie nie pomogło ale oczyściło trochę układ chłodzenia. Silnik nagrzewa się normalnie, wskaźnik temperatury dochodzi do połowy skali, ogrzewania we wnętrzu brak całkowicie. Górny wąż dochodzący do chłodnicy jest gorący a dolny zimny. Oba węże dochodzące do nagrzewnicy są zimne. Kiedy spuszczam płyn z układu chłodzenia przez dolny kranik w chłodnicy, temperatura spuszczanego płynu jest na początku niska a pod koniec spuszczania wysoka (w zależności od tego jak mocno był jeszcze nagrzany silnik).
Przy spuszczonym płynie z układu chłodzenia ściągnąłem wąż z górnego króćca nagrzewnicy. Nałożyłem na niego kawałek węża i dmuchaniem sprawdziłem czy nagrzewnica nie jest zatkana, jest ok, przedmuchuje się bez oporu więc nagrzewnica nie jest zatkana. Następnie wcisnąłem kawałek wężyka o odpowiedniej średnicy do tego węża którego ściągnąłem z nagrzewnicy i też dmuchaniem sprawdziłem drożność w stronę silnika. Przy odkręconym korku na zbiorniczku wyrównawczym jest drożność i słychać słabe bulgotanie gdzieś pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Natomiast przy zakręconym korku na zbiorniczku wyrównawczym przedmuchu nie ma. Daje się trochę wtłoczyć powietrza ale wraca ono z powrotem z brudnymi resztkami płynu chłodzącego.
Czy to wskazuje na niedrożność w boku silnika czy na zużytą pompę wody ?
Czy trudno wymienia się pompę wody w CRD ? Mam na myśli samą pompę w kształcie banana z kompletem uszczelek. jakieś wskazówki, przybliżony koszt ?
Pozdrawiam
Zbigniew
#38
Napisano 04 grudnia 2024 - 13:59
I jeszcze jedna uwaga, przy zalewaniu układu chłodniczego wchodzi mi około 7,5 litra płynu.
#39
Napisano 04 grudnia 2024 - 14:31
Załączone pliki
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 grudnia 2024 - 14:32
#40
Napisano 05 grudnia 2024 - 09:16
Dziękuję za wskazówki, zadziałam w tym kierunku. Przy obecnej temperaturze zewnętrznej w okolicach 3 stopni, silnik nagrzewa się (wskaźnik temperatury dochodzi do połowy skali) po przejechaniu około 5 km, jazda miejska do 50 km/h i obrotach to 2 tys. Płynu ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa. Czy każdy tester który ma w zestawie przynajmniej kilka korków będzie pasował do CRD ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Gaśnie na wolnych obrotach, trudno zapalić |
Techniczny podstawowy | HappyHearse |
|
![]()
|
|
Brak wolnych obrotów 2.0 |
Techniczny podstawowy | Johny6665 |
|
![]()
|
|
p0108 brak wolnych od razu auto gasnie |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.boczek_* |
|
![]()
|
|
szarpanie na wolnych PT 2.4T GT |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Kondzi0rn0_* |
|
![]()
|
|
Nierówna praca silnika na małych obrotach![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Nektre_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych