Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Przestaje grzać na wolnych obrotach...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 sierpień 2016 - 02:28

Odkamieniacz nic nie nabroi spokojnie wielokrotnie stosowany zawsze z pozytywnym rezultatem

#22 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 20 sierpień 2016 - 10:51

Teraz sie zgrzaliśmy trochę.
Temperatura skoczyła o jedna kreskę. Tera zabiła sie pewnie chłodnica.
A jak ma 2300-3000 rpm to temperatura spada.
Zatem pompa raczej ok.
Jedna kreska ponad normę i nic więcej.
Moze ilośc odkamieniacza ma na to wpływ??? Wlałem 1,5 litra:/

13:02 jeszcze pjeżdzony chyba sie uspokoił.
Jak ostygnie zbadam poziom odkamieniacza w układzie ;)
Chyba bedzie żył :)

Użytkownik Bielas edytował ten post 20 sierpień 2016 - 12:03


#23 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 20 sierpień 2016 - 12:05

Tak zrobię pewnie ale najpierw to ja musze wrócić :0
Tera jakos trzyma temeraturwę :)

#24 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 21 sierpień 2016 - 21:41

W zasadzie sie nie grzeje juz temperaturę roboczą trzymał ładnie.
Ale ogrzewania brak nadal.
A by sie przydalo bo teściu uprał mi wnętrze.

Moje pytanie czy starać sie nadal jeździć z odkamieniaczem w układzie czy dobrać sie do przewodów i starać sie przepchać wodą czy innym octem???

#25 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 sierpień 2016 - 08:02

czy dobrać sie do przewodów i starać sie przepchać wodą czy innym octem???

Ktoś już doradzał żebyś podłączył do węży od nagrzewnicy wąż ogrodowy i przepłukał wodą z kranu samą nagrzewnicę. Raz z jednej strony a potem odwrotnie. Jest szansa że woda pod większym ciśnieniem przepłucze nagrzewnicę. Przynajmniej warto spróbować. 

A czy jak silnik jest nagrzany to węże do nagrzewnicy są gorące, ciepłe czy zimne? Może to nie wina zapchanej nagrzewnicy, tylko mechanizmu w środku auta który kieruje powietrze przez nagrzewnicę?



#26 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 sierpień 2016 - 08:12

Powielam więc wpis bo myślę że jeszcze tych węży nie odpinałeś.

Ty musisz te węże odłączyć od nagrzewnicy bo inaczej się nie dowiesz czy jest drożność.

Jeśli nie będzie mimo nacisków wody z węża, nazwijmy to ogrodowego, to czeka Cię wymiana nagrzewnicy.

Długotrwałe jeżdżenie / praca silnika / z odkamieniaczem może a wręcz powinno skutkować zaleganiem osadów a nawet przytkaniem  wąskich kanalików układu chłodzenia.

Ja dla pewności to bym chłodnicę wymontował z samochodu do dokładnego przepłukania.

I nie licz kolego na szczęście że spuścisz to co masz, zalejesz wodą, przegazujesz, spuścisz, i zalejesz płynem.

To się nie powiedzie.



#27 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 sierpień 2016 - 08:44

Dzis ogarniam węże.
Potem zobaczymy.

Raczej nawiewy sprawne i mechanizm sterowania powietrza na nagrzewnice bo to działało nawet po przegazowaniu coś tam ciepłego psiurgoli.

Dzięki chłopaki.

#28 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 sierpień 2016 - 10:42

Pytanie z serii patentowych
Zdjąłem górny wąż z nagrzewnicy ale do dolnego ni hu hu nie moge złapać cybantu.
Czy dolny wąż gdzie u dołu silnika moge dorwać czy walczyć przy samej nagrzewnicy????
Jak naciskam górny gruby wąż przy chłodnicy to leci z nagrzewnicy płyn z jej grubego krućca :/
???
Zgłupiałem :/

#29 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 sierpień 2016 - 11:38

Przepłukania. Wywaliło trochę szlamu ale czy to momogło :/

#30 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 sierpień 2016 - 12:11

Nadal zimny jak dupa ostatniego faraona Egiptu.

#31 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 sierpień 2016 - 13:07

A węże do i z nagrzewnicy też są zimne?

Czy woda przepływająca przez nagrzewnicę miała w miarę normalny przepływ ?



#32 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 sierpień 2016 - 14:11

Woda miała normalny przepływ taki jak z węża ogrodowego. Najpierw trochę brązowego poszło potem juz normalna.
Węże oba ledwo ciepłe. Płukana w obie strony.
Silnik temperaturę ładnie trzyma a ta blać zimna.
Chyba mechanik bedzie grany ja pomysłów nimam już.
Obadany.
Węże zimne. Przepływ niby normalny.
Z tego zauważyłe umarta nagrzewnica.
Bedzie mechanik grany juz sie pogodziłem z rozpierduchą w aucie.

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 sierpień 2016 - 14:35

W końcu udzieliles właściwej odpowiedzi - oba węże letnie ? , problem jest w bloku silnika jest niedrożny kanał .Poszukaj w ostatnich postach z 5- miesięcy ktoś walczył z tym w Crd i doszedł do ładu z udrożnieniem .



#34 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 sierpień 2016 - 14:46

hmm znalazłem te posty. Kolega nasz to załatwił pompką z merca wymuszającą obieg na jednym koncu zapodał i jakos działa mu. Pewnie skończy sie u mnie podobnie.
Bo i dmuchane było w każdą dziurę i w nagrzewnice z każdej strony.
Płukałem tez przez blok silnika w dwie strony.
Zobaczymy za tudzień mechanik i zobaczymy mi sie juz skończyły pomysły.

Myślałem i wymyśliłem,
Zapodam pompkę dodatkową na którymś koncu nagrzewnicy i chyba da rade.
Zasilanie podpiąć pod stacyjkę czy pod plus do awaryjnego odpalania????

Użytkownik Bielas edytował ten post 22 sierpień 2016 - 15:51


#35 Bezimienny Gość.nawratk_*

Bezimienny Gość.nawratk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 październik 2022 - 22:28

Dzień dobry Panowie.
Przygody tu opisane dokładnie odzwierciedlają moją walkę z słabym ogrzewaniem. Po płukaniach, cudowaniach koniec, końców winowajcą była pompa wody w stanie agonalnym. 

Załączony plik  IMG_20221008_130640.jpg   33,26 KB   3 Ilość pobrań

że w ogóle działała to cud.


Dla porównania nowa:

Załączony plik  IMG_20221008_135602.jpg   21,02 KB   2 Ilość pobrań







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych