Co do niejasności z rozblokowaniem - z tego co zrozumiałem na drogowych świecą obie lampy? Wg schematu z serwisówki w wersji USA (a taką mam) przekaźnik świateł podłączony jest tylko w obwodzie Low beam, czyli mijania, a High beam (drogowe) nie - trochę to dziwne, ale sprawdzałem te schematy i raczej się nie pomyliłem .... jeśli podam napięcie z układu SD-2 na żarówki długich, a sterowanie z postojówek, to przy normalnej jeździe na krótkich lub długich układ będzie już wyłączony z chwilą włączenia postojówek ... mam rację
Halogeny i światła dzienne
#121
Napisano 29 July 2011 - 11:32
Co do niejasności z rozblokowaniem - z tego co zrozumiałem na drogowych świecą obie lampy? Wg schematu z serwisówki w wersji USA (a taką mam) przekaźnik świateł podłączony jest tylko w obwodzie Low beam, czyli mijania, a High beam (drogowe) nie - trochę to dziwne, ale sprawdzałem te schematy i raczej się nie pomyliłem .... jeśli podam napięcie z układu SD-2 na żarówki długich, a sterowanie z postojówek, to przy normalnej jeździe na krótkich lub długich układ będzie już wyłączony z chwilą włączenia postojówek ... mam rację
#122
Napisano 29 July 2011 - 11:43
Nie potrzebnie kombinujesz i próbujesz poprawić fabrykę - wolna wola .
swiatła do jazdy w dzień z samej nazwy są w czasie pracy samochodu , a do stania na poboczu masz pozycyjne
Układ SD2 nie jest dopracowany , dlatego ja nim nie jestem zainteresowanym , układy które montowałem były podłączane na stałe pod napiecie lecz funkcie swiateł dziennych załaczały dopiero po przekroczeniu na kablach napięcia 13,5v i było to idealne rozwiązanie bez żadnych przekażników z alternatora .
Co do lamp
#123
Napisano 29 July 2011 - 11:57
Moze jest jeszcze kwestia, że mam automat ... Na postoju nie trzymam kluczyka w pozycji RUN, bo wtedy po zatrzymaniu działałby mi silnik. Po wyłączeniu silnika też nie ustawiam w tą pozycję, bo wtedy działają wszystkie odbiorniki prądu, a na postoju wystarcza mi pozycja 1, bo radio działa i zasilanie zapalniczki też, a postojówki są niezależne.
Pewnie, że wykorzystanie sterowania od ładowania będzie lepsze - BTW skąd ty zamierzasz podpiąć napięcie "ładowania"? Nie wykluczone, że zrobię tak jak ty - cenne uwagi są cenne nie tylko z nazwy
[ Dodano: 2011-07-29, 12:59 ]
ten SD-2 ma się włączać z pewną zwłoką czasową, ale nie mam pojęcia jak to jest zrobione - czy po przekroczeniu napięcia (takie montowali też w Daewoo w Warszawie, ale na export), czy może wykorzystano ładowanie kondensatora ... nie rozbierzesz, nie dowiesz sięzałaczały dopiero po przekroczeniu na kablach napięcia 13,5v
[ Dodano: 2011-07-29, 13:48 ]
no to doczytałem:
"pytanie;Można prosić o opis wnętrznosci tego urzadzenia , badz schemat wewnętrzny ? Nie mam zamiaru tego kopiować i sprzedawać na Allegro ale chcę to kupić , tylko najpierw chciałbym wiedzieć jak to działa
odp producenta: W momencie kiedy napioecie zasilania przekroczy 13V zaczyna sie ladowac kondensator ktory po naladowaniu (ok 4-5s)zalacza generator sterujacy tranzystorami ktore z kolei zapalaja przednie swiatla (przewody niebieskie) .Natomiast pojawienie sie napiecia +12V na swiatlach mijania lub pozycyjnyc (przewod brazowy) powoduje natychmiastowe rozladowanie kondensatora i zgaszenie wszystkich swiatel (oczywiscie dziennych
w związku z powyższym wystarczy chyba dać w szereg na zasilaniu układu rezystor, zeby uruchamiać go napięciem nie 13 V, a dajmy na to 13,5 V
#124
Napisano 29 July 2011 - 15:27
Ja używam inny sterownik i w tym cały problem :

Ja uzywam to co powyzej ,ma regulacje mocy od 20-80 % jasnosci swiateł i jest b.dobrze zrobiony.

ale wracając do tematu twojego sterownika -jesli załacza dzienne dopiero po przekroczeniu 13 v to tez dobrze nic nie kombinuj to juz jest informacja o rozpoczeciu ładowania .Napiecie ładowanie bierzesz z instalacji głownej z dowolnego przewodu pradowego po stacyjce.
#125
Napisano 01 August 2011 - 14:16
#126
Napisano 01 August 2011 - 18:16
#127
Napisano 01 August 2011 - 19:26
że niby ten ma zworę? wprawdzie załącza on krótkie podczas jazdy na długich, ale faktycznie to przewody są połączone w wiązce, a na nóżkach przekaźnika nic nie ma.Przekaźnik w kabinie koło. Bezpiecznikow. Ten co. Brzeczy
Wpadłem na pomysł i wlutowałem diodę 6A, ale tak sie grzała przy pracy ciągłej na długich, że można by spalić auto i musiałem ją wyjąć, ale układ działał poprawnie. trzeba będzie chyba dodatkowy przekaźnik zastosować, bo tymczasowo nie mam długich (tylko błysk), ale mam dzienne na żarówkach od długich
[ Dodano: 2011-08-03, 17:04 ]
poprawiłem układ dodając przekaźnik, który odłącza cewkę przekaźnika obok bezpieczników, gdy działają dzienne, a przywraca połączenie tego przekaźnika przy wyłączaniu dziennych ( u mnie poprzez włączenie postojówek).... wszystko działa poprawnie i pozostało się cieszyć z modyfikacji
#128
Napisano 05 August 2011 - 17:26
I nie było to takie ciężkie
#129
Napisano 05 August 2011 - 17:54
#130
Napisano 05 August 2011 - 18:45
Myśle, ze zainteresowanych takim rozwiazaniem byłoby wieli forumowiczów
#131
Napisano 05 August 2011 - 18:55
Ja też czekam na Jego powrót do domu.
Wiem, że każdemu się należy urlop i odpoczynek, więc cierpliwie czekam , aż Jędruś dobrze wypocznie.
Przecież nie będzie tak jak patii, miał dwóch miesięcy wolnego.
#132
Napisano 05 August 2011 - 19:59
Co do SD2:

Moduł posiada następujące przewody:
2 x niebieski - wyjście - podłączane do długich (należy je zlutować razem, bo lampy i tak są połączone razem) - kabelek czerwono-pomarańczowy (czerwony z pomarańczowym paskiem) na jednym ze styków przekaźnika świateł (na dole w panelu bezpieczników, ma 5 styków)
1 x brązowy - sterowanie - podłączony do postojówek - kabelek czarno-żółty od szarej kostki przełącznika świateł
1 x czerwony - zasilanie 12V - podłączony pod napięcie pojawiające się po przekręceniu kluczyka (po zapłonie) - u mnie jest to bezpiecznik nr 7 (może być inny bezpiecznik - można też wybrać zasilanie na stałe, które jest nawet bez zapłonu, bo SD-2 uruchamia się dopiero, gdy alternator ładuje, więc nie musi być po zapłonie)
1 x czarny - masa - bez komentarza (dla ułatwienia - masa jest na styku cewki przekaźnika świateł - czarny kabelek)
Teraz montaż:
trzeba otworzyć osłonę pod kierownicą oraz odkręcić panel bezpieczników (panel na zdjęciu z widocznymi dwoma wkrętami mocującymi):

oryginalny przekaźnik świateł znajduje się pod bezpiecznikami po lewej stronie (tan po prawej stronie został przeze mnie dołożony w miejscu oryginalnego przekaźnika halogenów):

po zdjęciu przekaźników zobaczycie zieloną płytkę:

Żeby SD-2 działał poprawnie (czytaj żeby nie brzęczał oryginalny przekaźnik świateł) należy rozłączyć wspomniany kabelek czer-pom (albo odpiąć od styku przekaźnika świateł, albo zwyczajnie przeciąć) i w to "rozłączenie" "wstawić styki robocze" dodatkowego przekaźnika (zwykle oznaczone 30 i 87).
kabelek czer-pom widać poniżej już po odpięciu (był w miejscu, gdzie jest podpięty różowy kabelek z fioletową koszulką termokurczliwą (dosłownie obok wsuwki kabelka czer-pom):

jeśli nie chcecie ciąć kabelka czer-pom od świateł długich, to trzeba będzie wypiąć go z przekaźnika, a w tym celu należy zdjąć tą zieloną płytkę, poprzez zwolnienie zatrzasków (jeden widać na zdjęciu, a drugi jest po przekątnej):

po zdjęciu zielonej płytki widać będzie małe zaczepy plastikowe przy każdej z wsuwek (w tych podłużnych otworach na nóżki przekaźnika) i należy lekko odchylić ten zaczep na interesującym nas kabelku czer-pom, po czym pociągnąć ten kabelek, aż wyjdzie na zewnątrz wraz z wsuwką widoczną na jednym z poprzednich zdjęć.
WAŻNE: jeśli ktoś zdecyduje się na przecięcie kabelka czer-pom, to wyjście SD-2 (niebieskie kabelki) łączymy z rozłączonym właśnie kabelkiem czer-pom, ale OD STRONY wiązki (NIE od przekaźnika świateł).
Ci co będą wypinać kabelek czer-pom - trzeba dorobić kabelek, którym łączymy odpięty kabelek czer-pom, niebieskie kabelki od SD-2 oraz styk 30 dodatkowego przekaźnika:

dorobiony kabelek ma 2 wsuwki: żeńską, do styku 30 przekaźnika dodatkowego i męska, do odpiętego kabelka czer-pom (jak niżej na foto)


widoczny na powyższych foto kabelek brązowy podpięty jest do styku cewki (do wyboru 85 lub 86), a z drugiej strony do brązowego kabelka z SD-2 (sterowanie) - dalej ten kabelek należy podłączyć do kabelka czarno-żółtego od postojówek, którego należy szukać w wiązce od przełącznika świateł przy kierownicy (jedyne szare szerokie złącze po lewej stronie kierownicy, od góry) - nie robiłem fotek, bo są w wątku o naprawie przełącznika. Drugi styk cewki przekaźnika dodatkowego czarnym kabelkiem podłączamy do masy.
Teraz musimy dorobić drugi kabelek, zakończony wsuwkami żeńskimi, który posłuży do połączenia zwolnionego styku przekaźnika świateł (na foto oznaczono DŁUGIE oraz styku 87 przekaźnika dodatkowego.

PODPOWIEDŹ:
żeby wpiąć nieoryginalne wsuwki w panel (przynajmniej na styk oryginalnego przekaźnika świateł) i żeby nie wypadały, warto wyłamać z nich zaczep:
http://images35.foto...0dd42995gen.jpg
wtedy oryginalny zaczep blokuje wsuwkę wchodząc w to wolne miejsce, które zrobiliśmy wyłamując zaczep wsuwki (w oryginalnej wsuwce widać takie miejsce)
Teraz czas na zasilanie. Ja podłączyłem czerwony kabelek pod zasilanie "po stacyjce" pod bezpiecznik nr 7:
http://images38.foto...49b1e3b5gen.jpg
ale dodałem jeszcze gniazdo z bezpiecznikiem (7,5 A bo akurat taki miałem), żeby służył jako dodatkowe zabezpieczenie i dawał możliwość odłączenia układu, jeśli zajdzie taka potrzeba (lub ochota), żeby silnik działał, a światła nie
http://images46.foto...991a45a9gen.jpg
Moduł SD-2 schowałem pod kierownicą
http://images50.foto...cd46bd51gen.jpg
widoczne na środku brązowe kabelki to te od cewki przekaźnika dodatkowego i od sterowania SD-2 idące do góry do wiązki z kabelkiem czarno-żółtym od postojówek.
czy teraz jest bardziej czytelnie?
[ Dodano: 2011-08-05, 21:05 ]
oczywiście łączenia należy wykonać NIE "na skrętkę", tylko polutować !!!!
[ Dodano: 2011-08-05, 21:07 ]
acha, mój dodatkowy przekaźnik to taki jak do świateł od poloneza
mój przekaźnik dodatkowy wygląda jak ten http://www.soltronik... ... -9965.html
ten od świateł oryginalny zresztą jest też taki
ja chcąc zamontować go tak jak zrobiłem musiałem wyłamać styk środkowy, bo miejsce na przekaźnik halogenów jest na 4 styki, a nie 5
http://images37.foto...e86902f2gen.jpg
Tym co nie mogą (nie chcą) montować przekaźnika jak ja, polecam podstawkę pod przekaźnik: http://www.soltronik... ... -9964.html ... ułatwi to montaż [/b]
#133
Napisano 07 August 2011 - 12:18
Damy rade ;P
#134
Napisano 07 August 2011 - 18:54
#135
Napisano 07 August 2011 - 21:58
OkDarek, będą i foty, ale pogoda niech się poprawi, bo nie chce się z domu wyjść ... wczoraj nie miałem czasu ... dodałem linki z przekaźnikiem i podstawką
#136
Napisano 07 August 2011 - 21:58
OkDarek, będą i foty, ale pogoda niech się poprawi, bo nie chce się z domu wyjść ... wczoraj nie miałem czasu ... dodałem linki z przekaźnikiem i podstawką
#137
Napisano 08 August 2011 - 20:17
#138
Napisano 09 August 2011 - 12:45
#139
Napisano 09 August 2011 - 12:48
#140
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 20 August 2011 - 08:27
Podobne tematy
| Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
|---|---|---|---|---|---|
Problem z wszystkimi światłami w pt cruiser |
Techniczny podstawowy | raksiak |
|
|
|
Pytanie niecodzienne |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
|
|
Inna barwa światła żarówek |
Techniczny podstawowy | Stivo |
|
|
|
Światła dzienne na sterowniku DRL02 |
Modyfikujemy | andreeas7 |
|
|
|
Po podłączeniu ładowarki świecą się lampy do jazdy dziennej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Even_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 6
0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych








