Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Halogeny i światła dzienne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
427 odpowiedzi w tym temacie

#121 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 29 July 2011 - 11:32

andreeas7, dla mnie wzięcie zasilania z przełącznika, który jest zasilany na stałe nie koniecznie jest dobrym rozwiązaniem. Aby silnik działał = jest ładowanie, stacyjka musi być w pozycji 3 (RUN) i tak zamierzałem podłączyć zasilanie. Można dołożyć przekaźnik, którego cewka sterowana jest napięciem z alternatora -wtedy światła zadziałają faktycznie tylko, gdy jest ładowanie - co oznacza, że jeśli silnik działa, ale padło ładowanie to nie masz świateł dziennych (może to dobry dodatkowy wskaźnik oprócz kontrolki). wg mnie wystarczy podpiąć pod zasilanie po zapłonie, bo do jazdy i tak masz stacyjkę w odpowiednim położeniu. W pozycji 1 ("do tyłu") radio będzie działać, ale światła już nie.

Co do niejasności z rozblokowaniem - z tego co zrozumiałem na drogowych świecą obie lampy? Wg schematu z serwisówki w wersji USA (a taką mam) przekaźnik świateł podłączony jest tylko w obwodzie Low beam, czyli mijania, a High beam (drogowe) nie - trochę to dziwne, ale sprawdzałem te schematy i raczej się nie pomyliłem .... jeśli podam napięcie z układu SD-2 na żarówki długich, a sterowanie z postojówek, to przy normalnej jeździe na krótkich lub długich układ będzie już wyłączony z chwilą włączenia postojówek ... mam rację hmm ... producent zapewnia, że po podłączeniu do długich można normalnie używać błyśnięcia długimi podczas jazdy na dziennych, bo układ jest do tego przystosowany

#122 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17110
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 July 2011 - 11:43

bm639,

Nie potrzebnie kombinujesz i próbujesz poprawić fabrykę - wolna wola .
swiatła do jazdy w dzień z samej nazwy są w czasie pracy samochodu , a do stania na poboczu masz pozycyjne

Układ SD2 nie jest dopracowany , dlatego ja nim nie jestem zainteresowanym , układy które montowałem były podłączane na stałe pod napiecie lecz funkcie swiateł dziennych załaczały dopiero po przekroczeniu na kablach napięcia 13,5v i było to idealne rozwiązanie bez żadnych przekażników z alternatora .

Co do lamp :włącz drogowe i zobacz czy masz obie lamy zapalone i odpowiedz sobie sam ;P

#123 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 29 July 2011 - 11:57

Sprawdzę te lampy, choć to nie będzie miało znaczenia, skoro układ zostanie odłączony już przy włączeniu postojówek - wtedy na parkingu nie będa się świecić dzienne.
Moze jest jeszcze kwestia, że mam automat ... Na postoju nie trzymam kluczyka w pozycji RUN, bo wtedy po zatrzymaniu działałby mi silnik. Po wyłączeniu silnika też nie ustawiam w tą pozycję, bo wtedy działają wszystkie odbiorniki prądu, a na postoju wystarcza mi pozycja 1, bo radio działa i zasilanie zapalniczki też, a postojówki są niezależne.
Pewnie, że wykorzystanie sterowania od ładowania będzie lepsze - BTW skąd ty zamierzasz podpiąć napięcie "ładowania"? Nie wykluczone, że zrobię tak jak ty - cenne uwagi są cenne nie tylko z nazwy :piwo

[ Dodano: 2011-07-29, 12:59 ]

załaczały dopiero po przekroczeniu na kablach napięcia 13,5v

ten SD-2 ma się włączać z pewną zwłoką czasową, ale nie mam pojęcia jak to jest zrobione - czy po przekroczeniu napięcia (takie montowali też w Daewoo w Warszawie, ale na export), czy może wykorzystano ładowanie kondensatora ... nie rozbierzesz, nie dowiesz się :d

[ Dodano: 2011-07-29, 13:48 ]
no to doczytałem:
"pytanie;Można prosić o opis wnętrznosci tego urzadzenia , badz schemat wewnętrzny ? Nie mam zamiaru tego kopiować i sprzedawać na Allegro ale chcę to kupić , tylko najpierw chciałbym wiedzieć jak to działa

odp producenta: W momencie kiedy napioecie zasilania przekroczy 13V zaczyna sie ladowac kondensator ktory po naladowaniu (ok 4-5s)zalacza generator sterujacy tranzystorami ktore z kolei zapalaja przednie swiatla (przewody niebieskie) .Natomiast pojawienie sie napiecia +12V na swiatlach mijania lub pozycyjnyc (przewod brazowy) powoduje natychmiastowe rozladowanie kondensatora i zgaszenie wszystkich swiatel (oczywiscie dziennych :-) "
w związku z powyższym wystarczy chyba dać w szereg na zasilaniu układu rezystor, zeby uruchamiać go napięciem nie 13 V, a dajmy na to 13,5 V

#124 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17110
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 July 2011 - 15:27

bm639,
Ja używam inny sterownik i w tym cały problem :

Dołączona grafika

Ja uzywam to co powyzej ,ma regulacje mocy od 20-80 % jasnosci swiateł i jest b.dobrze zrobiony.

Dołączona grafika

:kawka

ale wracając do tematu twojego sterownika -jesli załacza dzienne dopiero po przekroczeniu 13 v to tez dobrze nic nie kombinuj to juz jest informacja o rozpoczeciu ładowania .Napiecie ładowanie bierzesz z instalacji głownej z dowolnego przewodu pradowego po stacyjce.

#125 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 01 August 2011 - 14:16

andreeas7, Andrzej, faktycznie światła działają razem ... dzisiaj chyba zrozumiałem o co ci chodziło z przekaźnikiem świateł ... podłączyłem SD-2 i faktycznie bez ładowania się nie włącza, więc jest dobrze. Problem mały zaczyna się po włączeniu układu - brzęczy przekaźnik w skrzynce bezpieczników po lewej stronie ... jak masz jakiś schemat, gdzie rozrysowany jest ten przekaźnik (szczególnie pod kątem drogowych), to bym prosił o podzielenie się ... wg schematów z serwisówki światła drogowe podłączone są na sztywno (bez przekaźnika) do przełącznika świateł i to wydało mi się nieprawdopodobne, ale wpiąłem napięcie wyjściowe z SD-2 pod przewód przy przełączniku, który wg schematu miał prowadzić do bezpiecznika i potem juz do żarówek i żarówki długich zaświeciły ... to brzęczenie przekaźnika da się łatwo wyeliminować? coś pisałeś o zworze na przekaźniku (nie zaglądałem akurat do tego przekaźnika :torba )

#126 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17110
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 August 2011 - 18:16

Przekaźnik w kabinie koło. Bezpiecznikow. Ten co. Brzeczy

#127 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 01 August 2011 - 19:26

Przekaźnik w kabinie koło. Bezpiecznikow. Ten co. Brzeczy

że niby ten ma zworę? wprawdzie załącza on krótkie podczas jazdy na długich, ale faktycznie to przewody są połączone w wiązce, a na nóżkach przekaźnika nic nie ma.
Wpadłem na pomysł i wlutowałem diodę 6A, ale tak sie grzała przy pracy ciągłej na długich, że można by spalić auto i musiałem ją wyjąć, ale układ działał poprawnie. trzeba będzie chyba dodatkowy przekaźnik zastosować, bo tymczasowo nie mam długich (tylko błysk), ale mam dzienne na żarówkach od długich :cwaniak

[ Dodano: 2011-08-03, 17:04 ]
poprawiłem układ dodając przekaźnik, który odłącza cewkę przekaźnika obok bezpieczników, gdy działają dzienne, a przywraca połączenie tego przekaźnika przy wyłączaniu dziennych ( u mnie poprzez włączenie postojówek).... wszystko działa poprawnie i pozostało się cieszyć z modyfikacji :) ... zmodyfikowane długie na pewno nie oślepiają :alko

#128 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17110
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 August 2011 - 17:26

bm639,
I nie było to takie ciężkie :kawka , a własna praca zawsze cieszy :kciuki

#129 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 05 August 2011 - 17:54

andreeas7, Najlepsze jest to, że wystarczy podłączyć się pod jeden przewodzik od przełącznika świateł (ten od postojówek), a resztę podłączeń jest praktycznie w jednym miejscu - z tyłu panelu z bezpiecznikami :d ... nie mam u siebie halogenów, więc dodatkowy przekaźnik wstawiłem w puste miejsce na przekaźnik halogenów (obok przekaźnika świateł) ... takie rozwiązanie bardzo upraszcza sprawę montażu :kciuki

#130 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8255
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 August 2011 - 18:45

Ale Wy fajni jesteście :kciuki pozakładali sobie, i macie radosć. Moze jakiś instruktaż co jak i dlaczego?
Myśle, ze zainteresowanych takim rozwiazaniem byłoby wieli forumowiczów :cwaniak

#131 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 August 2011 - 18:55

Darek, Jędrek jak wróci z urlopu, to będzie zakładał sterownik świateł u siebie. Wtedy też zrobi rozpiskę pod które kable się podpiąć.
Ja też czekam na Jego powrót do domu.
Wiem, że każdemu się należy urlop i odpoczynek, więc cierpliwie czekam , aż Jędruś dobrze wypocznie.
Przecież nie będzie tak jak patii, miał dwóch miesięcy wolnego. :cwaniak

#132 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 05 August 2011 - 19:59

sluna, Drek, to zależy co chcesz podłączyć ... mogę pomóc w kwestii SD-2, choć jest bardzo podobny do tego, co zakłada Andrzej.
Co do SD2:
Dołączona grafika
Moduł posiada następujące przewody:
2 x niebieski - wyjście - podłączane do długich (należy je zlutować razem, bo lampy i tak są połączone razem) - kabelek czerwono-pomarańczowy (czerwony z pomarańczowym paskiem) na jednym ze styków przekaźnika świateł (na dole w panelu bezpieczników, ma 5 styków)

1 x brązowy - sterowanie - podłączony do postojówek - kabelek czarno-żółty od szarej kostki przełącznika świateł

1 x czerwony - zasilanie 12V - podłączony pod napięcie pojawiające się po przekręceniu kluczyka (po zapłonie) - u mnie jest to bezpiecznik nr 7 (może być inny bezpiecznik - można też wybrać zasilanie na stałe, które jest nawet bez zapłonu, bo SD-2 uruchamia się dopiero, gdy alternator ładuje, więc nie musi być po zapłonie)

1 x czarny - masa - bez komentarza (dla ułatwienia - masa jest na styku cewki przekaźnika świateł - czarny kabelek)

Teraz montaż:

trzeba otworzyć osłonę pod kierownicą oraz odkręcić panel bezpieczników (panel na zdjęciu z widocznymi dwoma wkrętami mocującymi):
Dołączona grafika
oryginalny przekaźnik świateł znajduje się pod bezpiecznikami po lewej stronie (tan po prawej stronie został przeze mnie dołożony w miejscu oryginalnego przekaźnika halogenów):
Dołączona grafika
po zdjęciu przekaźników zobaczycie zieloną płytkę:
Dołączona grafika

Żeby SD-2 działał poprawnie (czytaj żeby nie brzęczał oryginalny przekaźnik świateł) należy rozłączyć wspomniany kabelek czer-pom (albo odpiąć od styku przekaźnika świateł, albo zwyczajnie przeciąć) i w to "rozłączenie" "wstawić styki robocze" dodatkowego przekaźnika (zwykle oznaczone 30 i 87).
kabelek czer-pom widać poniżej już po odpięciu (był w miejscu, gdzie jest podpięty różowy kabelek z fioletową koszulką termokurczliwą (dosłownie obok wsuwki kabelka czer-pom):
Dołączona grafika

jeśli nie chcecie ciąć kabelka czer-pom od świateł długich, to trzeba będzie wypiąć go z przekaźnika, a w tym celu należy zdjąć tą zieloną płytkę, poprzez zwolnienie zatrzasków (jeden widać na zdjęciu, a drugi jest po przekątnej):
Dołączona grafika
po zdjęciu zielonej płytki widać będzie małe zaczepy plastikowe przy każdej z wsuwek (w tych podłużnych otworach na nóżki przekaźnika) i należy lekko odchylić ten zaczep na interesującym nas kabelku czer-pom, po czym pociągnąć ten kabelek, aż wyjdzie na zewnątrz wraz z wsuwką widoczną na jednym z poprzednich zdjęć.

WAŻNE: jeśli ktoś zdecyduje się na przecięcie kabelka czer-pom, to wyjście SD-2 (niebieskie kabelki) łączymy z rozłączonym właśnie kabelkiem czer-pom, ale OD STRONY wiązki (NIE od przekaźnika świateł).


Ci co będą wypinać kabelek czer-pom - trzeba dorobić kabelek, którym łączymy odpięty kabelek czer-pom, niebieskie kabelki od SD-2 oraz styk 30 dodatkowego przekaźnika:
Dołączona grafika
dorobiony kabelek ma 2 wsuwki: żeńską, do styku 30 przekaźnika dodatkowego i męska, do odpiętego kabelka czer-pom (jak niżej na foto)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
widoczny na powyższych foto kabelek brązowy podpięty jest do styku cewki (do wyboru 85 lub 86), a z drugiej strony do brązowego kabelka z SD-2 (sterowanie) - dalej ten kabelek należy podłączyć do kabelka czarno-żółtego od postojówek, którego należy szukać w wiązce od przełącznika świateł przy kierownicy (jedyne szare szerokie złącze po lewej stronie kierownicy, od góry) - nie robiłem fotek, bo są w wątku o naprawie przełącznika. Drugi styk cewki przekaźnika dodatkowego czarnym kabelkiem podłączamy do masy.

Teraz musimy dorobić drugi kabelek, zakończony wsuwkami żeńskimi, który posłuży do połączenia zwolnionego styku przekaźnika świateł (na foto oznaczono DŁUGIE oraz styku 87 przekaźnika dodatkowego.
Dołączona grafika

PODPOWIEDŹ:
żeby wpiąć nieoryginalne wsuwki w panel (przynajmniej na styk oryginalnego przekaźnika świateł) i żeby nie wypadały, warto wyłamać z nich zaczep:
http://images35.foto...0dd42995gen.jpg
wtedy oryginalny zaczep blokuje wsuwkę wchodząc w to wolne miejsce, które zrobiliśmy wyłamując zaczep wsuwki (w oryginalnej wsuwce widać takie miejsce)

Teraz czas na zasilanie. Ja podłączyłem czerwony kabelek pod zasilanie "po stacyjce" pod bezpiecznik nr 7:
http://images38.foto...49b1e3b5gen.jpg
ale dodałem jeszcze gniazdo z bezpiecznikiem (7,5 A bo akurat taki miałem), żeby służył jako dodatkowe zabezpieczenie i dawał możliwość odłączenia układu, jeśli zajdzie taka potrzeba (lub ochota), żeby silnik działał, a światła nie :)
http://images46.foto...991a45a9gen.jpg

Moduł SD-2 schowałem pod kierownicą
http://images50.foto...cd46bd51gen.jpg
widoczne na środku brązowe kabelki to te od cewki przekaźnika dodatkowego i od sterowania SD-2 idące do góry do wiązki z kabelkiem czarno-żółtym od postojówek.

czy teraz jest bardziej czytelnie?

[ Dodano: 2011-08-05, 21:05 ]
oczywiście łączenia należy wykonać NIE "na skrętkę", tylko polutować !!!!

[ Dodano: 2011-08-05, 21:07 ]
acha, mój dodatkowy przekaźnik to taki jak do świateł od poloneza :dance2 ... może być inny, ale minimum 4 styki - 2 robocze i 2 od cewki :d
mój przekaźnik dodatkowy wygląda jak ten http://www.soltronik... ... -9965.html
ten od świateł oryginalny zresztą jest też taki :) ... na obrazkach widać oznaczenia styków (od spodu też są oznaczenia) przekaźnika (85 i 86 - cewka; 30 i 87,87a - styki "robocze")

ja chcąc zamontować go tak jak zrobiłem musiałem wyłamać styk środkowy, bo miejsce na przekaźnik halogenów jest na 4 styki, a nie 5
http://images37.foto...e86902f2gen.jpg

Tym co nie mogą (nie chcą) montować przekaźnika jak ja, polecam podstawkę pod przekaźnik: http://www.soltronik... ... -9964.html ... ułatwi to montaż [/b]

#133 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8255
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 August 2011 - 12:18

Maciek królu złoty! oki ale foty foty, bo jakaś masakra :lol dobra Andrzej będzie zakładał u siebie to poprosimy o foto-relacje jak kolega PAPUG z instalacją przekaznika :kciuki
Damy rade ;P

#134 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 07 August 2011 - 18:54

Darek, będą i foty, ale pogoda niech się poprawi, bo nie chce się z domu wyjść :) ... wczoraj nie miałem czasu ... dodałem linki z przekaźnikiem i podstawką

#135 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8255
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 August 2011 - 21:58

Darek, będą i foty, ale pogoda niech się poprawi, bo nie chce się z domu wyjść ... wczoraj nie miałem czasu ... dodałem linki z przekaźnikiem i podstawką

Ok :piwo

#136 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8255
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 August 2011 - 21:58

Darek, będą i foty, ale pogoda niech się poprawi, bo nie chce się z domu wyjść ... wczoraj nie miałem czasu ... dodałem linki z przekaźnikiem i podstawką

Ok :piwo

#137 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 08 August 2011 - 20:17

zmodyfikowałem opis i dodałem fotki ... mam nadzieję, ze teraz to już będzie wszystko jasne :lol ... jak pomroczność jasna :alko

#138 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8255
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 August 2011 - 12:45

bm639 , relacja super :kciuki ile czasu Ci to zajeło? strach się bać :lol

#139 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 09 August 2011 - 12:48

sluna, pisanie - długo, montaż chyba krócej :lol

#140 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 August 2011 - 08:27

andreeas7 Andrzej mógłbyś podać jakieś namiary na sterownik,który stosujesz?Gdzie go kupić?





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych