sluna, Drek, to zależy co chcesz podłączyć ... mogę pomóc w kwestii SD-2, choć jest bardzo podobny do tego, co zakłada Andrzej.
Co do SD2:

Moduł posiada następujące przewody:
2 x niebieski - wyjście - podłączane do długich (należy je zlutować razem, bo lampy i tak są połączone razem) - kabelek czerwono-pomarańczowy (czerwony z pomarańczowym paskiem) na jednym ze styków przekaźnika świateł (na dole w panelu bezpieczników, ma 5 styków)
1 x brązowy - sterowanie - podłączony do postojówek - kabelek czarno-żółty od szarej kostki przełącznika świateł
1 x czerwony - zasilanie 12V - podłączony pod napięcie pojawiające się po przekręceniu kluczyka (po zapłonie) - u mnie jest to bezpiecznik nr 7 (może być inny bezpiecznik - można też wybrać zasilanie na stałe, które jest nawet bez zapłonu, bo SD-2 uruchamia się dopiero, gdy alternator ładuje, więc nie musi być po zapłonie)
1 x czarny - masa - bez komentarza (dla ułatwienia - masa jest na styku cewki przekaźnika świateł - czarny kabelek)
Teraz montaż:
trzeba otworzyć osłonę pod kierownicą oraz odkręcić panel bezpieczników (panel na zdjęciu z widocznymi dwoma wkrętami mocującymi):

oryginalny przekaźnik świateł znajduje się pod bezpiecznikami po lewej stronie (tan po prawej stronie został przeze mnie dołożony w miejscu oryginalnego przekaźnika halogenów):

po zdjęciu przekaźników zobaczycie zieloną płytkę:

Żeby SD-2 działał poprawnie (czytaj żeby nie brzęczał oryginalny przekaźnik świateł) należy rozłączyć wspomniany kabelek czer-pom (albo odpiąć od styku przekaźnika świateł, albo zwyczajnie przeciąć) i w to "rozłączenie" "wstawić styki robocze" dodatkowego przekaźnika (zwykle oznaczone 30 i 87).
kabelek czer-pom widać poniżej już po odpięciu (był w miejscu, gdzie jest podpięty różowy kabelek z fioletową koszulką termokurczliwą (dosłownie obok wsuwki kabelka czer-pom):

jeśli nie chcecie ciąć kabelka czer-pom od świateł długich, to trzeba będzie wypiąć go z przekaźnika, a w tym celu należy zdjąć tą zieloną płytkę, poprzez zwolnienie zatrzasków (jeden widać na zdjęciu, a drugi jest po przekątnej):

po zdjęciu zielonej płytki widać będzie małe zaczepy plastikowe przy każdej z wsuwek (w tych podłużnych otworach na nóżki przekaźnika) i należy lekko odchylić ten zaczep na interesującym nas kabelku czer-pom, po czym pociągnąć ten kabelek, aż wyjdzie na zewnątrz wraz z wsuwką widoczną na jednym z poprzednich zdjęć.
WAŻNE: jeśli ktoś zdecyduje się na przecięcie kabelka czer-pom, to wyjście SD-2 (niebieskie kabelki) łączymy z rozłączonym właśnie kabelkiem czer-pom, ale OD STRONY wiązki (NIE od przekaźnika świateł).
Ci co będą wypinać kabelek czer-pom - trzeba dorobić kabelek, którym łączymy odpięty kabelek czer-pom, niebieskie kabelki od SD-2 oraz styk 30 dodatkowego przekaźnika:

dorobiony kabelek ma 2 wsuwki: żeńską, do styku 30 przekaźnika dodatkowego i męska, do odpiętego kabelka czer-pom (jak niżej na foto)


widoczny na powyższych foto kabelek brązowy podpięty jest do styku cewki (do wyboru 85 lub 86), a z drugiej strony do brązowego kabelka z SD-2 (sterowanie) - dalej ten kabelek należy podłączyć do kabelka czarno-żółtego od postojówek, którego należy szukać w wiązce od przełącznika świateł przy kierownicy (jedyne szare szerokie złącze po lewej stronie kierownicy, od góry) - nie robiłem fotek, bo są w wątku o naprawie przełącznika. Drugi styk cewki przekaźnika dodatkowego czarnym kabelkiem podłączamy do masy.
Teraz musimy dorobić drugi kabelek, zakończony wsuwkami żeńskimi, który posłuży do połączenia zwolnionego styku przekaźnika świateł (na foto oznaczono DŁUGIE oraz styku 87 przekaźnika dodatkowego.

PODPOWIEDŹ:
żeby wpiąć nieoryginalne wsuwki w panel (przynajmniej na styk oryginalnego przekaźnika świateł) i żeby nie wypadały, warto wyłamać z nich zaczep:
http://images35.foto...0dd42995gen.jpgwtedy oryginalny zaczep blokuje wsuwkę wchodząc w to wolne miejsce, które zrobiliśmy wyłamując zaczep wsuwki (w oryginalnej wsuwce widać takie miejsce)
Teraz czas na zasilanie. Ja podłączyłem czerwony kabelek pod zasilanie "po stacyjce" pod bezpiecznik nr 7:
http://images38.foto...49b1e3b5gen.jpgale dodałem jeszcze gniazdo z bezpiecznikiem (7,5 A bo akurat taki miałem), żeby służył jako dodatkowe zabezpieczenie i dawał możliwość odłączenia układu, jeśli zajdzie taka potrzeba (lub ochota), żeby silnik działał, a światła nie
http://images46.foto...991a45a9gen.jpgModuł SD-2 schowałem pod kierownicą
http://images50.foto...cd46bd51gen.jpgwidoczne na środku brązowe kabelki to te od cewki przekaźnika dodatkowego i od sterowania SD-2 idące do góry do wiązki z kabelkiem czarno-żółtym od postojówek.
czy teraz jest bardziej czytelnie?
[ Dodano: 2011-08-05, 21:05 ]oczywiście łączenia należy wykonać NIE "na skrętkę", tylko polutować !!!!
[ Dodano: 2011-08-05, 21:07 ]acha, mój dodatkowy przekaźnik to taki jak do świateł od poloneza

... może być inny, ale minimum 4 styki - 2 robocze i 2 od cewki

mój przekaźnik dodatkowy wygląda jak ten
http://www.soltronik... ... -9965.htmlten od świateł oryginalny zresztą jest też taki

... na obrazkach widać oznaczenia styków (od spodu też są oznaczenia) przekaźnika (85 i 86 - cewka; 30 i 87,87a - styki "robocze")
ja chcąc zamontować go tak jak zrobiłem musiałem wyłamać styk środkowy, bo miejsce na przekaźnik halogenów jest na 4 styki, a nie 5
http://images37.foto...e86902f2gen.jpgTym co nie mogą (nie chcą) montować przekaźnika jak ja, polecam podstawkę pod przekaźnik:
http://www.soltronik... ... -9964.html ... ułatwi to montaż [/b]