Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
292 odpowiedzi w tym temacie

#101 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpnia 2014 - 10:38

Szarbia,

04656972AC


Dzięki :piwo

Jeszcze dwie sprawy.

Co to za "komp" pod fotelem kierowcy?

Dołączona grafika

Zaczela odlazic listwa drzwi, wiec zeby jej nie zgubic odkleilem całą. Jak tu pozbyc sie resztek kleju z tej listwy?

Dołączona grafika

Na koniec - zalegla fota wszechobecnych nitonakretek - tu w tylnej dolej czesci prawego nadkola:

Dołączona grafika

#102 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpnia 2014 - 10:47

sterownik foteli podgrzewanie i regulacja elektryczna

#103 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpnia 2014 - 10:52

sterownik foteli podgrzewanie i regulacja elektryczna


Dzieki.

#104 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpnia 2014 - 10:56

Szarbia,

Tak jak z karoseri po taśmie dwustronnej : wiertarka i guma na rolce , lub benzyna ekstrakcyjna lub Label OF

#105 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpnia 2014 - 11:17

Szarbia,

Tak jak z karoseri po taśmie dwustronnej : wiertarka i guma na rolce , lub benzyna ekstrakcyjna lub Label OF


Z karoserii zeszlo zwykla benzyną (taką mialem pod reką) bez scen. Za to z listwy jest ciężko. Kupie ekstrakcyja wiec albo ten Label OF.
Dzieki.

#106 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpnia 2014 - 11:28

bardzo dobrze się też sprawdza zwykły WD40 lub Rost off

#107 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpnia 2014 - 15:40

bardzo dobrze się też sprawdza zwykły WD40 lub Rost off

O.K. dzieki, sprobuje.

Tymczasem dalsza kosmetyka czyli nitonakretki :d

Oslona a raczej kierownica powietrza na lewy hamulec przedni obok przeciwmgielnego.

Dołączona grafika

W plastiku byl jeden otwor na klip (ten z prawej) oraz stalowa spinka (w wycieciu). Korzystajac juz z gotowch otworow w kolnierzu podluznicy wstawilem nitonakretki i porobilem dwa dodatkowe otwory w oslonie.

Dołączona grafika

Tu po skreceniu wszystkiego z nadkolem

Dołączona grafika

Oczywiscie, zeby sie tam dostac musialem odkreciec zderzak (po raz enty zreszta).
Tak wiec dojrzalem do decyzji wstawienia i tam nitonakretek. Poniewaz oryginalne otwory byly z przetloczeniami to zapodalem nitonakr. M6 (nie jak zwykle M5). Te mniejsze tez by oczywiscie wzstarczyly.

Dołączona grafika

Obejrzalem tez przewod cisnieniowy wspomagania przy okazji

Dołączona grafika

Moim zdaniem wyglada o.k.
Tylko jedna opaska mocujaca do miski miala zerwany nicik, ktory zastapilem srubka M3.

#108 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpnia 2014 - 17:11

Szarbia, widze, że dbasz!! i to się chwali :piwo

#109 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpnia 2014 - 17:32

Robie dlugie trasy i chce miec pewny samochod a poza tym to lubie.

Zostalo mi jeszcze wymienic plyn hamulcowy, moze jeszcze raz plyn wspomagania.
Jeszcze raz tez podjade na mycie podwozia - tym razem nadkola po zdjeciu kół.

Z kosmetyki to chetnie bym zapdejtowal nieco przedni fotel (skóra). Jest wprawdzie w wyjatkowo dobrym stanie ale pozostale wygladaja jak nowe wiec ... sami rozumiecie :d
cos z tym trzeba zrobic.
A, jeszcze ta listwa do przyklejenia.

#110 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpnia 2014 - 18:05

Szarbia, działaj chłopie działaj, bo PT musi być jak cukierek :piwo

#111 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 22 sierpnia 2014 - 09:00

Ze srody na czwartek wracalem z Niemiec. Dalem troche w palnik bo nie chcialem zarwac nocy za kolkiem. 800km w niecale 6.5 godziny. Okolo 160km/h - zuzycie 10.
Na samym rozpedzaniu np. spod bramet to ja nie cisne bryki tylko chodzi o predkosc przelotowa.
Trzeba powiedziec, ze 2.2 jest jak najbardziej o.k. To mocny silnior. Niby tylko 120KM ale moment nadrabia. Moim zdaniem zadne chipowanie nie ma wiekszego sensu.
Mam wrazenie, ze na tempomacie lepiej przyspiesza niz bez.

#112 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpnia 2014 - 20:50

:lol Szarbia, :lol :lol :lol 1200 km ''sraczka'' .średnio 120/130 km/h ''navi'' ..ma swoją :cwaniak Jutro spr. ..tak na OKO 7.5, 8.0 śmiało :cwaniak

#113 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 26 września 2014 - 19:21

Pojawil sie czek endzin.
Bledy:
P0620 - ? (pewnie aku)
P0403 - EGR Solenoid Cyrcuid - obwod elektrozaworu EGR.

Zlokalizowalem ten elektrozawor. Jest przy lewym McPhersonie.

https://lh5.googleus...ms=w448-h597-no

Odlaczylem wtyczke i przewody

Dołączona grafika

Po stronie silownika przy silniku jest o.k. bo nie przepuszcza cisnienia.
Oba porty cisnieniowe w zaworze sa otwarte tak jak i w podobnym zaworze do strerowania turbiną

Dołączona grafika

ktory jest przy zbiorniczku wyrownawczym.

Wydaje mi sie, ze ten elektrozawor albo silownik zaworu EGR przy glowicy trzeba wymienic

Czek sie swieci stale i bryka nie ma pałera. Pewnie jest to wlasnie tryb awaryjny. No ale jezdzic sie jak najbardziej da.

Andrzeju - jaki jest nr czesci tego elektrozaworu i silownika?

A moze trzeba po prostu przeczyscic silownik EGR?
Zaraz tam zajżę.

#114 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 września 2014 - 19:29

Zostaw te zawory w spokoju i sprawdz podciśnienie na przewodach jakie jest - na 100% będzie uszkodzony mieszek/siłownik

#115 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 26 września 2014 - 19:31

Przewod od strony silownika nie puszcza cisnienia.

#116 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 września 2014 - 20:20

Szarbia,
Jakie jest podcisnienie na przewodzie dolotowym do zaworu ? - min to -0,6 bara , jak nie ma to szukaj nieszczelności te zawory siadają sporadycznie i są drogie 450zł 1sz.
Zasilanie podcisnienia jest rozdzielane przy serwie i idzie do przełacznika nawiewów w kabinie , zaworu EGR , zaworu Turbiny i zaworu klap kolektora ssacego i w jednym z tych miejsc jest uwalone :kawka

#117 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 26 września 2014 - 21:17

Od elektrozaworu w strone serwa jest szczelnie tzn. trzyma podcisnienie.

Zdjalem EGR -wyglada ładnie, nie ma jakiegos syfu w nim:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jednak nie moglem ruszyc samego zaworu w EGRze bo nie udalo mi sie zdjac tego dekielka na dole

Dołączona grafika

#118 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 26 września 2014 - 23:23

Pare fot.

Aby wyjac EGR odkrecilem wspornik zbiorniczka plynu na dole od skrzyni. Przy czym gorna srube wyjalem a dolna tylko poluzowalem. Przegub klucza mial ze 70stopni.

Dołączona grafika

Tuz przed wyjeciem ERGa

Dołączona grafika

Ciekawe, ze korpus EGRa jest chlodzony plynem bo spaliny sa dostarczane poprzez glowice. Dziwne to troche.
Gorny otwor po prawej to wejscie z ukladu chlodzenia, dolny po prawej - spaliny.
Króciec po lewej - wyjscie chlodzenia

Dołączona grafika

Juz po zmontowaniu

Dołączona grafika

Ciekawe co to na wyjsciu obwodu chlodzenia z EGRa? Kable jakies tam są, po co?

Dołączona grafika

Przy okazji pare innych fot.

Oto skrzynka przekaznikow za puszka filtra powietrza

Dołączona grafika

Zima sie zbliza a ja mam juz PT czas jakis ale wciąż nie wiem gdzie w tym samochodzie akumulator jest :mmm

Obok komp silnika zdaje sie

Dołączona grafika

#119 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2014 - 05:41

Michał, akku jest pod siedzeniem pasażera

#120 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2014 - 06:39

To grzałki wstępnego podgrzewania płynu - w zależności od temperatury silnika pracują 1/2/3 - co do EGR nie słuchasz on jest sprawny i nie potrzeba go rozbierać - podłącz się na krótko do głównego przewodu pod podcisnienie i wtedy zobacz czy go nie ruszy , ten siłownik jest ze sprężyna i wymaga dużej siły podciśnienia aby pracował





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych