Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
292 odpowiedzi w tym temacie

#61 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 24 lipiec 2014 - 10:04

Poniewaz przymierzam sie do wyczyszczenie dolotu to mam takie pytanie:

Czy do kolektora dolotowego jest przewidziana jakas uszczelka, ktora nalezy wymienic przed ponownym zalozeniem?

Tu widze tylko uszczelki do kol. wydechowego:
http://autowanda.pl/...alog/browse[cat]=c0abe95&cat[cmf]=2f9&cat[cmo]=14e3&cat[cve]=43aa&offset=0&sort=

#62 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 10:14

4 pojedyncze gumowe uszczelki prostokątne - układają się termicznie po montażu , dostępne tylko w chryslerze , powinno się wymienić przy ponownym montażu lub złożyć na silikon do silnika wysoko temperaturowy.

#63 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 24 lipiec 2014 - 10:37

4 pojedyncze gumowe uszczelki prostokątne - układają się termicznie po montażu , dostępne tylko w chryslerze , powinno się wymienić przy ponownym montażu lub złożyć na silikon do silnika wysoko temperaturowy.


Dzieki.
Tu znalazlem opis demontazu:
http://ptclub.pl/vie... ... a&start=15

Szykuje silnik do sprawdzenia na hamowni. Tam wyjda wszystkie ewentualnie usterki.
Jak doprowadze wszystko do serii to planuje chip na 150/350

#64 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 27 lipiec 2014 - 13:40

Tymczasem zdjalem zderzak atrape i lampy i pojechalem na myjnie.
Wzmocnienie nad chlodnica zastawilem na dwoch srubach i na myjni zdjalem. Dobralem sie w okolice pod kolektorem, gdzie dziurawa rura syfila dookola.

Lubie jak jest czasto, nawet tam gdzie nie widac :d

Dołączona grafika

(Sorry za kiepskie zdjecia - dziecko zepsulo mi aparat i musze obywac sie starym telefonem)

Blotnik i prawe drzwi byly malowane ale mi to nieprzeszkadzalo przy kupnie bo to elementy przykrecane.
Rzut oka na wszechobecną "ciasność"

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Druga strona

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przy okazji odswierzylem gwinty w srubach reflektorow, dalem nowe nakretki i podkladki.

https://lh6.googleus...4I=w718-h539-no

Zapdejtowalem tez przykrecanie nadkoli. Stare nakretki spinkowe oraz dziury na klipy zastapilem nitonakretkami. Teraz bedzie spokoj.

#65 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2014 - 16:35

:tak

#66 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 03 sierpień 2014 - 12:55

Kolektor ssący.

Po odkreceniu atrapy i wzmocnienia gornego

Dołączona grafika

odchylilem chlodnice do przodu i odkrecilem wiatrak. Do wiatraka sa 4 sruby M6 - dwie od gory

Dołączona grafika

oraz dwie od dolu; dolne o dziwo latwo dostepne (tu foty ze zdjetym wiatrakiem)

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Trzeba tez rozpiac wtyczke

Dołączona grafika

Wyjmowanie wiatraka jest proste - idzie do gory na milimetry ale bez oporow.

Dołączona grafika

Ja w koncu nie wyjmowalem żadnej chlodnicy. Ale i tak trzeba upuscic troche plynu bo trzeba odkrecic gorny wąż. Korek spustowy jest po lewej stronie (tzn po stronie kierowcy)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ja go nie zauwazylem wczesniej i odkrecilem dolny wąż po prostu

Dołączona grafika

Gdyby ktos jednak mial smaka wyjac chlodnice wody to trzeba odkrecic 6 srub M6 (po 3 na strone) zeby uwolnic ja od chlodnicy klimy

Dołączona grafika

https://lh3.googleus...no/DSC03018.JPG

Tak jak pisalem ja odkrecilem tylko gorny wąż w koncu

https://lh6.googleus...no/DSC03024.JPG

Pora na slynna srube za alternatorem.
Jest ona tu

https://lh5.googleus.../DSC03020_2.JPG

Teraz fota po wyjeciu kolektora

https://lh4.googleus...no/DSC03004.JPG

Do jej odkrecenia kupilem specjalnie oczkowa grzechotke E10 ale nie sprawdzila sie. Pomiedzy łbem sruby a obudowa kolektora jest za malo miejsca.
W koncu sprawdzil sie bardzo prosty patent. Nasadka 8mm z przedluzka i grzechotka

https://lh4.googleus...no/DSC03009.JPG

https://lh5.googleus...no/DSC03011.JPG

Trzeba odkrecic tez wspornik do przewodu paliwa

https://lh4.googleus...kI=w796-h597-no

Glowica po wyjeciu kolektora

https://lh3.googleus...Nc=w796-h597-no


Silownik klapek (okazalo sie, ze u mnie wszystko dziala)

https://lh6.googleus...sI=w796-h597-no

Klapki przyslaniaja czesciowo dolot po to by polepszac przebieg momentu przy nizszych obrotach.
Stan bez cisnienia - klapki otwarte

https://lh3.googleus...74=w796-h597-no

Jak padnie sterowanie to sa stale otwarte i czesc.

Klapki zamkniete

https://lh5.googleus...Y8=w796-h597-no

Jeszcze raz rzut oka na obudowe fifki EGR. Syf jak talala

https://lh4.googleus...no/DSC02994.JPG

Po odkurzeniu

https://lh3.googleus..._8=w796-h597-no

https://lh3.googleus...pI=w796-h597-no

Jeszcze raz sprezyna do klikniecia rury turbo

https://lh4.googleus...yU=w796-h597-no

Wymylem troche dolot i przygotowalem do skladania. Zostawilem stare uszczelki (te czerwone) i polazylem troche silikonu ( na focie silikon w kanalach pierszych dwoch cylindrow)

https://lh3.googleus...no/DSC03005.JPG

Przyznaje sie szczerze, ze uzywam aparatu zony i cos kiepsko mi to idzie.

Przy skladaniu najpierw zalapalem krancowa od sprzegla gorna srube bo latwo ja widac.

https://lh5.googleus...no/DSC03008.JPG

Przy okazji owerwiu na okolice

https://lh6.googleus...-8=w796-h597-no

https://lh6.googleus...no/DSC03023.JPG

https://lh6.googleus...no/DSC03022.JPG

https://lh6.googleus...sk=w796-h597-no

Po zlozeniu zalalem plyn. Po prawej stronie chlodnicy (od pasazera) jest kurek odpowietrzajacy.

https://lh6.googleus...bM=w796-h597-no

Po odpaleniu trzeba, zeby troche pochodzil na wolnych az otworzy sie termostat i plyn dojdzie do kurka.

Dzis zrobilem maly tur. Rozpedzilem do 160km/h. Wiecej nie dalo rady na lokalnej obwodnicy. Bryka jest calkiem zwawa, silnior ciagnie ciezkiego PT dosc gladko trzeba powiedziec.

#67 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 sierpień 2014 - 15:47

Szarbia, Michał wielki :szacun i podziwiam! fotorelacja na najwyższym poziomie :piwo

#68 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 sierpień 2014 - 16:52

Szarbia,
Michał szkoda że jak miałeś tak dużo poodkręcane nie pokusiłeś się na wyczyszczenie EGR i maiłabyś wszystko załatwione na cacy a tak ponownie płyn do spuszczenia hmm

#69 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 03 sierpień 2014 - 19:24

Szarbia,
Michał szkoda że jak miałeś tak dużo poodkręcane nie pokusiłeś się na wyczyszczenie EGR i maiłabyś wszystko załatwione na cacy a tak ponownie płyn do spuszczenia hmm


U mnie z czasem krucho. Nie moge wszystkiego na raz ogarnac. Pare godzin trzeba pospac.

#70 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 04 sierpień 2014 - 12:33

No dobra. Zrobilem pierwszy trip. 800km po autostradzie.
Ogolnie jak na bryke, ktora kupuje sie glownie dla wygladu jest na prawde o.k.
Jechalem 160km/h jak sie dalo. Obroty przy tym - 3500.
Halas - to glownie szumy, w sumie silnik bardziej slychac przy 100km/h.
Spalanie ok. 8 litrow ale podam dokladniej potem.
Czas - niecale 7 godzin (6.00-12.50), jedno tankowanie, jeden korek 15min.
Tempomat dziala jakos tak z opoznieniem, tzn. musze przejechac pare km od ostatniego postoju i dopiero zalapuje (albo ja co zle wlaczam).
Przyspieszenie od 120 do 160 bardzo ladne.
Nie zauwazylem zadnego dymienia z tylu przy przyspieszaniu.
Tak jak juz pisalem wczesniej moj egzemplarz nie ma problemow z trakcja, dobrze sie prowadzi rowniez przy 160.
Tak wiec podsumowujac - PT daje rade.

#71 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2014 - 18:23

bravo!
ja się zastanawiam co wydupcyc egr ale w polifcie to by sterownik glupial,... a może się da???
co Andrzej na to???
nitonakrętki to dobry pomysl, mi sugerowal maksio,.. nawet nie potrzebny jest przyrząd,... sprawę zalatwia 2ga nakretka :miecio

#72 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2014 - 18:50

Zapomnij ani w polifcie ani w przedlifcie egr w Pt nie pominiesz pomiar jest kontrolowany przez przeplywomierz i czujnik ciśnienia doładowania

#73 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2014 - 18:54

ja się zastanawiam co wydupcyc egr

pytałem już ...czas temu Andrzeja co myśli o zaślepieniu tego ustrojstwa info. z innych. forum, ale podobno to nie działa w PT ,,nie zalecane'' :kawka

#74 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2014 - 18:57

sluna,
zaślepienie zawsze kończy się trybem serwisowym i blokadą obrotów do 3 tyś , tak jak przy pękniętej czy nieszczelnej rurze od turbo . :kawka

#75 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2014 - 19:07

...i chyba mi tak to wytłumaczyłeś hmm :cwaniak ale j.w to było ...czas temu :piwo

#76 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 07 sierpień 2014 - 09:21

Zuzycie paliwa 8.8, przy 160km/h.
Troche duzo.
Mam zdjeta oslone pod silnikiem (chce oczywiscie go umyc od spodu jak znajde czas) oraz zalozone poprzeczki relingow co razem moze miec jakis tam wplyw na spalanie.
Sprawdzalem przednie hamulce przy okazji dlubania wokol reflektorow - zaciski chodza ladnie.
W ten weekend sprawdze jeszcze tylne hamulce i to na razie wszystko. Moze cos jeszcze wyjdzie na hamowni.
Co do hamowni - nie bede jednak czipowal. Nie chce miec problemow potem choc w okolicy jest uznany zaklad.

#77 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 sierpień 2014 - 09:51

8.8 dużo??? przy 160???
cos kolego dupcysz,... :miecio

#78 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 sierpień 2014 - 09:55

8.8 dużo??? przy 160???

to się ciesz :piwo

#79 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 07 sierpień 2014 - 09:58

Acha - skoro tak piszecie no to o.k.

#80 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 sierpień 2014 - 09:59

Szarbia, spoko tyle będzie palił przy takich km/h





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych