Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
292 odpowiedzi w tym temacie

#81 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 08 sierpień 2014 - 07:55

Pare zaleglych fot z wymiany paska wieloklinowego

Rzu oka od spodu

Dołączona grafika

Od strony komory silnika brak dostepu

Dołączona grafika

Po odkreceniu lampy luzowanie paska poprzez krecenie sruba napinacza 14mm

Dołączona grafika

Do wymiany sprzeglorolki alternatora potrzeba miec specjalny sciagacz

Dołączona grafika

Wymiana napinacza jest relatywnie prosta mimo wszechobecnej ciasnoty wokol

https://lh4.googleus...6g=w865-h649-no

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wymiana rolki prowadzacej po zdjeciu dekielka

Dołączona grafika

Nasadke torx odkrecam kluczem 8mm i przytrzymuje srubokretem

Zakladanie paska. Ponownie klucz 14mm z przedluzka (rurka od podnosnika hydr.)

Dołączona grafika

#82 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 sierpień 2014 - 08:29

Ciesz się że nie urwałeś śruby od rolki prowadzącej a zdarza się :lol , ale i na to jest sposób w miarę szybki .

#83 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 09 sierpień 2014 - 07:48

No to ciekawe z ta sruba.

Poprawka co do zuzycia paliwa.
Te 8.8 to dotyczylo jednak przejazdu przez Niemcy, gdzie sa remonty i jezdzi sie powoli 120-160.
Przy 150 pali 9
Przy 160 pali 10
Czyli ekonomia taka sobie. Focos 1.8 palil raptem o litr wiecej benzyny na tej trasie.

Dzis mialem pojechac na hamownie ale odwolalem. Po trasie 2 x 800 km wyszlo, ze jest jakis wyciek z doladowania jeszcze

Dołączona grafika

Tak wiec musze najpierw to ogarnac.

#84 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2014 - 09:01

Standart - przetarta obudowa od spinki zapięcia dolnego węża , do wymiany całe mocowanie (aluminiowe przykręcane do bloku silnika) , nie przeszkadza to w jeżdzie i mały wpływ na parametry silnika przy takim wycieku jak masz .

Nie porównuj ważacego 1600 PT do 300 kg lżejszego focusa z dużo lepsza aerodynamika nadwozia

#85 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2014 - 09:06

...mamy podobnie :kawka j.w jeździ sie :cwaniak

#86 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 09 sierpień 2014 - 09:50

Standart - przetarta obudowa od spinki zapięcia dolnego węża , do wymiany całe mocowanie (aluminiowe przykręcane do bloku silnika) , nie przeszkadza to w jeżdzie i mały wpływ na parametry silnika przy takim wycieku jak masz .

Nie porównuj ważacego 1600 PT do 300 kg lżejszego focusa z dużo lepsza aerodynamika nadwozia


Dzieki za info. Cieszy, ze standard i nic groznego.
Czyli jak bym chcial tym sie zajac to pewnie znowu spuszczanie plynu i wiatrak do wyjecia, tak?
A czy to przetarcie kwalifikuje obudowe do pospawania?

Z tym Focusem to wiem wiem. Na korzysc PT trzeba powiedziec, ze jest zdecydowanie cichszy.

#87 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 09 sierpień 2014 - 09:52

...mamy podobnie :kawka j.w jeździ sie :cwaniak


Po to PT jest :cwaniak

#88 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2014 - 10:57

Michał - totalna rozpierducha , wentylator ,chłodnice do wyjęcia , EGR do rozłączenia , dolny i górny wąż na dolocie do kolektora ssącego i dopiero się dostaniesz .

Oczywiście można i hardkorowo , ale się umęczysz - ciasno .

#89 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 09 sierpień 2014 - 12:16

Michał - totalna rozpierducha , wentylator ,chłodnice do wyjęcia , EGR do rozłączenia , dolny i górny wąż na dolocie do kolektora ssącego i dopiero się dostaniesz .

Oczywiście można i hardkorowo , ale się umęczysz - ciasno .


O.K. skoro Ty tak piszesz to na razie odpuszczam.

Podjechalem dzis jeszcze wymienic olej w skrzyni. Stary byl zupelnie jak nowy - czerwoniutki. Ale wymienili mi na miejscu, gdzie kupowalem. 20zl za sama wymiane - nie pieniadz a sprawa z glowy. Tym bardziej, ze sruby zapieczone, ze hej. Trzeba by bylo troche sie pomeczyc. Weszlo jakies 2.2 litra.
Wymienilem tez filtr powietrza o ktorym zapomnialem przed wyjazdem. Dosc zasyfiony byl. Pewnie nie pomagal w oszczednym spalaniu.

#90 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 09 sierpień 2014 - 13:29

Mycie podwozia :

Dołączona grafika

https://lh3.googleus...VU=w796-h597-no

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#91 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 13 sierpień 2014 - 08:55

Wczoraj przejechalem kolejny trip 800km. Przecietnie 150km/h, 9l/100km. Nie przekraczalem 160 i po przyjezdzie nie ma wycieku z obudowy EGR. Poprzednim razem rozpedzalem sie powyzej 180 i widac to ma wplyw.

#92 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpień 2014 - 20:37

bardzo przyzwoite spalanie przy tej prędkości.Domyslam sie że była mniej więcej stała.
Zużycie wzrosło by nawet do 10-12 litrów (z ta prędkością) przy częstym wyprzedzaniu, na drodze tzw krajowej :chory

#93 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpień 2014 - 20:57

maro20, Powiem więcej zdziwiony jestem...ale ja z taką prędkością nie :autko No czasami :torba Ale wynik jak najbardziej OK

#94 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 14 sierpień 2014 - 09:19

bardzo przyzwoite spalanie przy tej prędkości.Domyslam sie że była mniej więcej stała.
Zużycie wzrosło by nawet do 10-12 litrów (z ta prędkością) przy częstym wyprzedzaniu, na drodze tzw krajowej :chory


Tak, przy stalej predkosci z tempomatem. Po A2 a wiec wlasciwie zwalnialem tylko na bramkach.

#95 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpień 2014 - 08:09

Zauwazylem, ze przy skreconych kolach, np. zjezdzajac ze slimaka, sila wspomagania nie jest stala. Kierownica troche pulsuje i na pewno nie ma to zwiazku z kolami. Czy to oznacza, ze pompa sie konczy?

#96 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpień 2014 - 09:18

Szarbia,
A kto to ma wiedzieć ? - normalnie tak nie ma , zacznij od wymiany płynu i czyszczenia sitka w CRD zawsze był Mopar ATF+4 potrzeba 1 l + 0,5 na przepłukanie układu.

#97 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpień 2014 - 09:30

Szarbia,
A kto to ma wiedzieć ? - normalnie tak nie ma , zacznij od wymiany płynu i czyszczenia sitka w CRD zawsze był Mopar ATF+4 potrzeba 1 l + 0,5 na przepłukanie układu.


Uklad przeplukany juz mam i plyn wymieniony. Na razie nic nie bede robil z tym wiecej.

#98 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpień 2014 - 09:35

To pozostaje jeszcze jedna przypadłość - zaczyna się rozwarstwiać przewód wysokiego ciśnienia i tłumi będzie tak do czasu aż puści gdzieś wyciek .

#99 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 sierpień 2014 - 09:44

To pozostaje jeszcze jedna przypadłość - zaczyna się rozwarstwiać przewód wysokiego ciśnienia i tłumi będzie tak do czasu aż puści gdzieś wyciek .

Tu gdzies czytalem, ze ten przewod musi byc oryginalny. Czy mozesz mi podac nr katalogowy na przyszlosc?

#100 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpień 2014 - 09:58

Szarbia,

04656972AC





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych