Techniczny podstawowy
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
Modul zamka centralnego w polifcieNapisany przez Bezimienny Gość.borntobelive_* , 08 lut 2014 |
|
|
||
zawieszenie silnika 2.2crdNapisany przez Marek Król , 04 lut 2014 |
|
|
||
VebastoNapisany przez Leszek , 03 lut 2014 |
|
|
||
Halogeny przódNapisany przez tom2044 , 13 sty 2014 |
|
|
||
Temperatura płynu w 2.2CRDNapisany przez KasiaRob , 29 sty 2012 |
|
|
||
Błąd P0221Napisany przez Jasiek , 29 sty 2014 |
|
|
||
Diesel nie odpalił poniżej -15 stopni celcjuszaNapisany przez Marcin , 29 sty 2014 |
|
|
||
Nie odpala na morzie poniżej około 7 st CNapisany przez jakur1973 , 06 gru 2013 |
|
|
||
K boomNapisany przez Bezimienny Gość.Gosia k_* , 01 gru 2013 |
|
|
||
wkładanie kluczykaNapisany przez zbiols , 25 sty 2014 |
|
|
||
wyjmowanie kluczykaNapisany przez Bezimienny Gość.libertalia_* , 25 sty 2014 |
|
|
||
układ kierowniczyNapisany przez anton_2006 , 22 sty 2014 |
|
|
||
problemy ze zmianą biegówNapisany przez Bezimienny Gość.lukiGTI_* , 24 sty 2014 |
|
|
||
Moje kłopoty z błędami diagnostycznymiNapisany przez Bezimienny Gość.trawnik_* , 25 sty 2014 |
|
|
||
NawigacjaNapisany przez Bezimienny Gość.wojtek3321_* , 18 sty 2014 |
|
|
||
błąd P0300Napisany przez Bezimienny Gość.Adam_W_* , 21 sty 2014 |
|
|
||
wysokie obroty przy zmianie biegow i nie tylko...Napisany przez bea81 , 21 sty 2014 |
|
|
||
Pilot do PiTkaNapisany przez Bezimienny Gość.Crool_* , 17 sty 2014 |
|
|
||
poznaję swojego pitkaNapisany przez Bezimienny Gość.Carbon_* , 17 sty 2014 |
|
|
||
RozrządNapisany przez kamien , 23 lis 2013 |
|
|
||
brak reakcji na pedał gazuNapisany przez czołgista , 17 sty 2014 |
|
|
||
|
ślady olejuNapisany przez PIT5 , 15 sty 2014 |
|
|
|
Centralny zamek ponownieNapisany przez misiek0000 , 14 sty 2014 |
|
|
||
Halogeny do poliftaNapisany przez Tarantoga , 06 sty 2014 |
|
|
||
Ciagle wyladowany AkumulatorNapisany przez magdak , 13 sty 2014 |
|
|
||
przegląd techniczny samochoduNapisany przez bartek_sz3 , 08 sty 2014 |
|
|
||
zbiorniczek wyrównawczyNapisany przez Bezimienny Gość.alucard_* , 25 lut 2010 |
|
|
||
Radio wyświetla "ALARM"Napisany przez Bezimienny Gość.mtxmarek_* , 02 gru 2013 |
|
|
||
Zniknely migaczeNapisany przez Bezimienny Gość.Wredner_* , 11 sty 2014 |
|
|
||
niesforny PTNapisany przez Bezimienny Gość.Waldemar Giro_* , 10 sty 2014 |
|
|