Techniczny podstawowy
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
Podłączenie dodatkowej pompy obiegu wody - skąd prądNapisany przez Bezimienny Gość.gmail_* , 19 gru 2010 |
|
|
||
ZIMA ....Napisany przez Bezimienny Gość.chmielu_* , 05 gru 2010 |
|
|
||
AlarmNapisany przez NoVy , 19 sty 2009 |
|
|
||
Czy ktos z Wa-wy wymienial ostatnio akumulator?Napisany przez MayheM , 07 sty 2011 |
|
|
||
Nowy Kluczyk a AlarmNapisany przez olaf folaron , 03 sty 2011 |
|
|
||
Gong - Gdzie się znajduje?Napisany przez Bezimienny Gość.fmx1_* , 17 lis 2010 |
|
|
||
Olej w manualnej skrzyni biegowNapisany przez olaf folaron , 01 sty 2011 |
|
|
||
WYMIANA PIASTY Z ŁOŻYSKIEM TYŁ CRDNapisany przez Bezimienny Gość.fmx1_* , 03 sty 2011 |
|
|
||
Czy to woofer nadkolu ?Napisany przez mateuszmjm , 01 sty 2011 |
|
|
||
DZIWNA PRACA SILNIKA 2.2 CRD W PITUSIU MOC 121 KMNapisany przez Bezimienny Gość.K.C_* , 02 sty 2011 |
|
|
||
Pompa wysokiego ciśnienia do 2,2crdNapisany przez andmis , 02 sty 2011 |
|
|
||
Wymiana płynów 2,2 CrdNapisany przez Bezimienny Gość.Mitchel_* , 02 sty 2011 |
|
|
||
Silnik 2.2 CRD po lifcieNapisany przez Bezimienny Gość.owrad_* , 17 lis 2010 |
|
|
||
bezpieczniki w polifcieNapisany przez jasmina , 28 gru 2010 |
|
|
||
GUMY DO STABILIZATORANapisany przez Bezimienny Gość.manek_* , 12 lis 2010 |
|
|
||
łańcuchy zimowe do PTNapisany przez Bunsen , 18 gru 2010 |
|
|
||
paliwoNapisany przez Bezimienny Gość.Firlej_* , 19 gru 2010 |
|
|
||
spaliny w kabinieNapisany przez maro20 , 19 gru 2010 |
|
|
||
wymiana wtryskiwaczaNapisany przez maro20 , 25 lis 2010 |
|
|
||
KOD DO RADIANapisany przez forsycja , 16 gru 2010 |
|
|
||
gwizdNapisany przez miecio , 14 sty 2010 |
|
|
||
klimaNapisany przez miecio , 12 gru 2010 |
|
|
||
TempomatNapisany przez Bezimienny Gość.kiszona_* , 08 gru 2010 |
|
|
||
odpowietrznik układu chłodzenia ?Napisany przez Bezimienny Gość.Rader_* , 12 paź 2010 |
|
|
||
PYTANIE DO MAXYM72-Napisany przez Bad Boy , 17 paź 2010 |
|
|
||
przerobka przoduNapisany przez olaf folaron , 19 wrz 2010 |
|
|
||
Zawór EGR w 2,4 TurboNapisany przez Bezimienny Gość.ygrek70_* , 14 wrz 2010 |
|
|
||
Łącznik WATTA - MODYFIKACJENapisany przez Bezimienny Gość.Civiczek_* , 27 lis 2010 |
|
|
||
felgi obcierają o zaciskiNapisany przez Bezimienny Gość.mgrob1_* , 26 lis 2010 |
|
|
||
SPALANIENapisany przez Bezimienny Gość.MM_* , 30 cze 2010 |
|
|